0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه سواد اطلاعاتی و آمادگی یادگیری الکترونیکی دانشجویان ( مطالعه موردی دانشجویان شاغل در سازمان های خصوصی آمل)
نویسندگان :
فاطمه مسلمی
1
رضا پاشا
2
1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه علامه طباطبائی تهران
کلمات کلیدی :
آمادگی یادگیری الکترونیکی،سواد اطلاعاتی،دانشجویان
چکیده :
هدف از این پژوهش بررسی رابطه سواد اطلاعاتی و آمادگی یادگیری الکترونیکی کارکنان سازمانهای خصوصی آمل بود. پژوهش حاضر از نوع تحقیق میدانی، همبستگی مطالعة حدود و تغییرات یک متغیر دررابطهبا تغییرات یک یا چند متغیر دیگر بر اساس ضرایب همبستگی است. جامعه آماری موردمطالعه در این پژوهش شامل کلیه کارکنان سازمانهای خصوصی شهر آمل بود. نمونه مورد بررسی در این پژوهش 380 نفر از کارکنان سازمانهای خصوصی که این تعداد را به روش نمونهگیری تصادفی و باتوجهبه جدول مورگان انتخاب و بهعنوان آزمودنی مورد بررسی قرار گرفتند. دادهها با استفاده از پرسشنامه سنجش سواد اطلاعاتی (یزدانی، 1391) و پرسشنامه یادگیری الکترونیکی (واتکین و همکاران؛2004) جمعآوری گردید. یافتههای پژوهش نشان داد که بين سواد اطلاعاتی و آمادگی یادگیری الکترونیکی، در سطح معنیداری 05/0 رابطه معنیدار و بهصورت مثبت وجود دارد و فرض تحقیق تأیید میشود. بين مهارتها و ارتباطات پيوسته و آمادگی یادگیری الکترونیکی، در سطح معنیداری 05/0 رابطه معنیدار وجود ندارد و فرض تحقیق تأیید نمیشود. بين انگيزش و آمادگی یادگیری الکترونیکی، در سطح معنیداری 05/0 رابطه معنیدار و بهصورت مثبت وجود دارد و فرض تحقیق تأیید میشود. بين دسترسي به فناوري و آمادگی یادگیری الکترونیکی، در سطح معنیداری 05/0 رابطه معنیدار وجود ندارد و فرض تحقیق تأیید نمیشود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش و جایگاه آموزش مجازی برنظام تعلیم و تربیت
علیرضا ذبیحی کلکناری - عارف علیزاده
مقایسه محتوای کتاب های درسی علوم تجربی ششم ابتدایی ایران، هندوستان، ترکیه و آمریکا بر اساس سودمندی محتوا، هدف های آموزشی، شکل و خصوصیات ظاهری
مریم نظری - ائمه صادق کوهستانی
تأثیر تکنولوژی بر تحولات ساختاری در مدارس
معصومه نصیری - سمیه مصطفوی - محبوبه نصیری - مریم احمد نتاج - فرحناز بابویی
بررسی نقش انگیزه مشارکت ورزشی بر تداعی برند تیم های ورزشی در استان آذربایجان شرقی
پریا حسین زاده - بهمن ولی نژاد - سید یوسف حاجی اصغری
چگونه توانستم دانش آموزان پایه دوم ابتدایی را به درس ریاضی علاقمند نمایم .
فاطمه زهرا تقی پور علی تپه
روشهای آموزش مهارتهای اجتماعی، زندگی و ارتباطی به دانشآموزان
آرمین خزائی
پیش بینی عملکرد عاطفی کارکنان براساس مهارت گفتارسالم مدیران
امیرعباس بابکیان پور - محمدعلی روشنی نژاد
تاثير ارزشیابی توصیفی بر پيشرفت تحصيلي دانشآموزان
بهرام نجار احمدی - رضا براری
بررسی تاثیر شایسته سالاری در جامعه با نگاهی به آموزه های اسلامی
علی زکوی - حمید حسین زاده - محمد دشتی
نقش شبکه های اجتماعی در جریان دانش بین دانشگاه و صنعت
مجید شیرزاد - راضیه بلباسی - ایرج شیرزاد
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0