0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی لزوم توجه به تفکر انتقادی در برنامه درسی مدارس ابتدایی
نویسندگان :
سید یوسف ساداتی پایین رودپشتی
1
آرش ابراهیم زاده
2
محمدرضا اسماعیل پور
3
1- آموزش و پرورش
2- آموزش و پرورش
3- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
تفکر انتقادی، برنامه درسی، دانش آموزان
چکیده :
هدف از انجام این تحقیق بررسی لزوم توجه به تفکر انتقادی در برنامه درسی مدارس ابتدایی می باشد. این تحقيق از نوع تحليلي - توصيفي بوده و اطلاعات به روش کتابخانه اي و از طریق بررسي پژوهش هاي مرتبط و مقالات مجلات معتبر ملي و بين المللي جمع آوري و تحليل شده است.رشد و پرورش مهارت های فکری، به ویژه مهارت های تفکر انتقادی یادگیرندگان، همیشه در نظام های آموزشی موضوع پیچیده ای بوده و امروزه حالت بحرانی به خود گرفته است.یکی از اهداف اصلی مدارس تربیت انسان های متفکر و خلاق است و برنامه درسی مدارس باید به فراگیران کمک کند تا ضمن تسلط بر مباحث علمی مورد نظر؛توانایی استدلال، تجزیه و تحلیل و ارزشیابی مطالب و تفکر انتقادی را نیز داشته باشند.تفکر انتقادی قدرتی در شخص ایجاد می کند که او را برای چالش های دنیای به سرعت متغیر کنونی آماده می سازد.نتایج این مطالعه نشان داد،با تکیه بر آموزش تفکر انتقادی در مدارس و محور قرار دادن آن در امر یادگیری، می توان به تربیت فراگیرانی فعال،پویا و رو به تعالی پرداخت و در نهایت تربیت شهروندانی که نسبت به حل مسائل و مشکلات جامعه نگاهی تیزبینانه دارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آموزش اثربخش درس تربیت بدنی در مدارس
مهنوش سالاری
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش
سوسن هوشمندی - فلور هوشمندی - بهنام مولائی - نیکو تیمورپور - خدیجه آذر
گفت وگویی بی انتها ، مکالمه مخاطب با اثر هنری از دیدگاه گادامر
امیر فیاض
نقش تکنیک های خلاقانه در علاقمندی فراگیر به انجام تکالیف
کبری آذرحزین
تاثیر تلویزیون ورسانه جمعی وبرنامه هایش بر توانمند سازی فراگیران
کلثوم جعفری - مهدیه حیدری
تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی سوم دبستان براساس تکنیک ویلیام رومی
مونا سالاری فرد
رابطه هوش معنوی با اخلاق حرفه ای معلمان ابتدایی
رضا براری - مرتضی علیجانپور لداری
کاربرد خطوط موازی با محورها در رشته مهندسی
مریم زارع
علت علاقه مندی انسان به رشته دریای
شاهرخ امیری
نقش تعاملی خانواده و مدرسه در شکل گیری هویت اسلامی – ایرانی
علی صالحی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0