0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر تلویزیون ورسانه جمعی وبرنامه هایش بر توانمند سازی فراگیران
نویسندگان :
کلثوم جعفری
1
مهدیه حیدری
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی چالوس
2- ازاد اسلامی گیلان
کلمات کلیدی :
تاثیر،آمو.شی،برنامه های،تلویز.یون،میزان،پیشرفت،تحصیلی،فراگیران،رسانه،جمعی
چکیده :
این مقاله به بررسی تأثیر برنامههای آموزشی تلویزیون بر پیشرفت تحصیلی فراگیران میپردازد. برنامههای آموزشی تلویزیون ابزاری قدرتمند در انتقال اطلاعات و آموزش میباشند که میتوانند به دلیل وسعت دسترسی و قابلیت انطباق با نیازهای مختلف جامعه، تأثیر زیادی بر روند یادگیری داشته باشند.رابطه ی معناداری بین عملکرد رسانه های جمعی وبهبود افکار عمومی، بالارفتن سطح آموزش ، اوقات فراغت، کاهش تهاجم فرهنگی وجود دارد . برخی تحقیقات نشان دادهاند که برنامههای آموزشی تلویزیونی میتوانند باعث افزایش توانمندیهای تحصیلی فراگیران شوند، در حالی که برخی دیگر این ادعا را مورد تردید قرار دادهاند .همانطور که میدانیم فرهنگ یکی از عوامل پیشرفت جوامع است وکشوری که سطح فرهنگی پایینی داشته الزاما درموارد مختلف اقتصادی واجتماعی وغیره هم پیشرفت نخواهد کرد. به طور کلی، این مقاله نشان میدهد که تأثیر برنامههای آموزشی تلویزیون به شدت وابسته به عوامل مختلفی از جمله محتوای برنامه، شیوه ارائه، ویژگیهای فردی فراگیران، و شرایط زمینهای است. در نتیجه، برای بررسی و تفسیر اثرات این برنامهها، نیاز به رویکردهای گوناگون و مطالعات دقیقتر وجود دارد . کلمات کليدي: تأثير، برنامه هاي آموزشي ،تلويزيون ،ميزان، پيشرفت تحصيلي، فراگیران، رسانه جمعی
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
The use of technology in teaching English and evaluating its impact on improving the learning process
Ali Khoshlahjeh Sadegh - Tahereh Mozaffari
اهمیت و فرآیند های آموزش مجازی در مراکز آموزشی
امیررضا بهرامیان
مقدمه ای بر شناخت و تحصیل در رشته تذهیب و بازار کار آن
الناز خلیلی
مقایسه خودکارآمدی، انگیزه پیشرفت و خودتنظیمی در دانش آموزان دختر و پسر کاربر اینترنت
رضوانه عباسی - علیرضا صالحی کارونیان
مدلی از طراحی آموزشی بر مبنای دیدگاه گاردنر (با تاکید بر جغرافیا)
رسول شریفی نجف آبادی
Digital Storytelling and EFL Learners’ Oral Participation
Fatemeh Takallou
Age and Language Learning: Exploring the Impact of the Critical Period Hypothesis on ESL/EFL Learners
َAtefeh Borunllou - Mohammad Mohammadi
بررسی عوامل موثربرافزایش کیفیت خدمات آموزشی درسیستم آموزش مجازی مدارس ابتدائی شهرستان چالوس از دیدگاه اولیاء دانش آموزان(باتاکید برآموزش دوره بیماری کووید19)
جعفر نصیر ناتری - طاهره سلطانی لرگانی
یاددهی – یادگیری به سبک معکوس
علی اکبر کریم پور - هادی کازرونی شامیری
توسعه فناوری اطلاعات در تجارت الکترونیک و بررسی چالش ها،کاربردها و راهکارها
علی توسلی - نگین صادقی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0