0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
کاربرد نظریه یادگیری گشتالت در برنامه ریزی درسی
نویسندگان :
مرزبان ادیب منش
1
1- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
نظریه یادگیری،گشتالت،برنامه ریزی درسی
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف کاربرد نظریه یادگیری گشتالت در برنامه ریزی درسی انجام شده است. با توجه به ماهیت پژوهش، روش پژوهش کتابخانه ای می باشد. بر این اساس، اطلاعات مورد نیاز از طریق اسناد و مدارک کتابخانه ای، جستجو در شبکه جهانی اینترنت و گزارش های تحقیقی و همچنین یافته های نظریه های یادگیری روان شناسی گرد آوری شده است. نتایج نشان داد که از جمله کاربردهای نظریه یادگیری گشتالت در برنامه ریزی درسی عبارتند از: هماهنگ ساختن تجارب یادگیرنده، درک روابط بین امور مجزا و ساختن یک کل معنادار، رشد دهنده، پویا و سازنده و تکوینی، اشتیاق به یادگیری و دانش، پرورش افراد خلاق،تصمیم گیرنده و اقدام کننده.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اهمیت درس پژوهی در آموزش وپرورش
سید علی اصغر پرستاران - فرزاد عصمتی - رضا رمضانپور پاشاکلایی - مغیث خلیلی مهدیرجی
شناسایی و رتبه بندی عوامل فردی موثر بر یادگیری غیر رسمی معلمان مقطع ابتدایی (مطالعه موردی: شهرستان ساری)
ابراهیم صالحی عمران - باقر تسلیمی ماچک پشتی
بررسی پیامدهای آموزش مجازی بر روش تدریس سخنرانی از طریق مطالعات تطبیقی
محمد جواد شهدی
EFL Teachers’ Professional Development: The Cases of Skills, Competences, and Technology Use for Teaching Grammar
Moloud Kashiri - Mina Basirat - Mahboubeh Taghizadeh
بررسی تطبیقی آرای تربیتی امام محمد غزالی و خواجه نصیرالدین طوسی
محمد باقری دادوکلایی - نسرین محمدی
بررسی تصاویر کتب هدیه های آسمانی دبستان سال تحصیلی 1402-1401 از نظر توجه به مضامین نماز
فاطمه فیاضی - محدثه فقیه عبدالهی - مهدیه کیا
راه کارهای علاقمند سازی دانش آموزان ابتدایی به حفظ شعر و آشنایی آن ها با شاعران ایرانی
سیما دلیری
بررسی میزان موفقیت یادگیری تلفیقی یادگیری الکترونیکی و یادگیری سنتی در آموزش دوران ابتدایی
زینب سام دلیری - سارا سادات هاشمی
بررسی و ارزیابی امنیت و راهکارهای موجود درمحاسبات ابری
فائزه جورابچی شهرتی
دلایل پرخاشگری در دانش آموزان و راه های کنترل آن
امیرحسین آقاجانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0