0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستیم اختلال رفتاری پرخاشگری حدیث را بهبود بخشیم؟
نویسندگان :
مینا ریخته گر
1
فهیمه اسماعیل پور
2
1- آموزش و پرورش
2- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
پرخاشگري، مشاوره، عزت نفس
چکیده :
پرخاشگري يكي از رايجترين واكنشهاي كودك نسبت به ناراحتيها و ناكاميهاست كه به منظور صدمه رساندن به ديگران، كسب پاداش، ارضاي نيازها يا رفع موانع انجام ميشود. هدف، مهمترين عامل در توجيه نوع رفتار است. براساس شناخت هدف، ميتوان بين اعمال و رفتارهاي گوناگون وجه تمايز قائل شد و آنها را در زمرهي رفتارهاي سالم يا پرخاشگرانه برشمرد. با توجه به اهميت موضوع، بر آن شديم تا پرخاشگري حديث ك- دانشآموز اول دبستان را بهبود بخشيم. براي انجام اين كار از والدین، معلمين و مشاوره كمك گرفته شد. در اين پژوهش براي جمعآوري اطلاعات از فنون مشاهده، مصاحبه، پرسشنامه استفاده شده است. اطلاعات جمعآوري شده مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.نتایج نشان داد عوامل متعددي (خانوادگي، مدرسهاي، فردي و اجتماعي در پرخاشگري حديث نقش دارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم میزان علاقمندی و در پی آن کیفیت یادگیری درس علوم را در دانش آموزان کلاس پنجم افزایش دهم.
نفیسه علمی نیک
بررسی موانع پیاده سازی پرونده الکترونیک سلامت در ایران
سیده غزاله اسدی - هستی مهدی نژاد دوغیکلا
بررسی نقش آموزش مجازی در یادگیری خلاق دانش آموزان دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی غرب استان مازندران
زهرا مباشری - اعظم مارگیریان - صفورا حسین پور
بررسی نظریه های آموزش انفرادی و پیشرفت تحصیلی
علیرضا سلطانی نظیر - ناصر سام دلیری - کلثوم اصفهانی
رابطه بهزیستی معنوی و حمایت اجتماعی درک شده با تاب آوری زوجین با حداقل 5 سال زندگی مشترک
فاطمه رضایی - شعبانعلی باقریان - محمدجواد رنجبر
تقویت هویت ملی واجتماعی دانش آموزان با استفاده از نقش بازگویی قصه های پدر و مادربزرگ های خانواده
جلیل سالک ذوقی - مظاهر فرمانی
رابطه بین آموزش فناوری نوین اطلاعات وسرمایه فکری با چابکی سازمانی اداره آموزش وپرورش ناحیه 2 ساری
اسحق علی خطابی - شقایق رضاپناه
تاثیر پژوهش در نو اوری معلمان بدو ورود به مدرسه
سحر کاظمی سرشت - زهره اکبرزاده - عطیه انصاری کزج
بررسی ارتباط فصل اول کتاب فیزیک دهم با کتب علوم پایه اول تا نهم
عاطفه عارفی - شهناز شفیع
بار شناختی و ابزارهای نوین آموزشی
هادی کازرونی شامیری - علی اکبر کریم پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0