0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش معلم درمقابل نقش دانش آموزان در فرایند بهبود روند آموزش
نویسندگان :
مرتضی حصاری
1
نورخدا خزایی
2
مهدیه عمادی نوری
3
1- دانشگاه آزاد واحد کنگاور
2- آموزشگاه سفیر کنگاور
3- دبیرستان حضرت رقیه
کلمات کلیدی :
نقش معلم، نقش دانش آموزان، عوامل شناختی، عوامل احساسی.
چکیده :
معلم و شاگرد رابطه دو جانبه و تفکیک نا پذیری را با هم دارند. از عوامل موثر در این رابطه می توان از نقش عوامل شناختی یعنی دانش معلم و عوامل احساسی یا نحوه تشویق و ترغیب دانش آموزان در کلاس نام برد. هدف پژوهش اخیر بررسی نقش معلم در بهبود روند آموزش و ارتباط آن با نقش دانش آموزان بوده است. برای تحقق این مهم، پژوهشگر از روش کتابخانه ای استفاده نموده است. یافته ها حاکی از اهمیت اساسی نقش معلم در کلاس نسبت به تغییر نگرش شاگردان بوده است. ایجاد نگرش مثبت از جانب معلم باعث ارتقاء سطح یادگیری شاگردان می شود. از دیگر یافته های پژوهش اخیر این بود که انگیزه بالا ی دانش آموزان، احساس نیاز آنان به یادگیری مطالب درسی، وتلاش آنان از عوامل موثر درشرکت فعال آنان در کلاس و در یادگیری مطالب درسی بوده است. نتایج نمایانگر این است که معلم در سر کلاس نقش حیاتی نسبت به کاهش پیچیدگی شناختی و زبانی مطالب درسی را دارد و فرایند یادگیری را تسهیل می دهد. اما دانش اموزان در خارج از کلاس نقش حیاتی دارند مثلا تکالیف خود را انجام دهند پژوهش انجام دهند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تدریس گفت وگو محور مبتنی بر تحقیق مشارکتی و پرسشگری ساختار یافته طی درس علوم کلاس سوم دوره ابتدایی
محمد غفاری مجلج - مرتضی مصطفی پور کندلوسی
آزمون بین المللی تیمز و بررسی عملکرد دانش آموزان ایرانی در درس ریاضی
میثم گرجی درونکلایی - علیرضا کلاگر - مصطفی گرجی درونکلایی - سید محمد رضا موسی زاده
هوش مصنوعی در کلاسهای درس: فرصتها و چالشها
سمانه اسکو - لیلا رضایی
آموزش الکترونیکی رویکرد اثر بخش ایجاد انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در یادگیری ریاضی
هاجر خاتون عابدی
بررسی و تحلیل محتوای ساختار، نکات ادبی، دستوری و نگارش کتب فارسی مقطع ابتدایی همراه با نظرات معلم پایه دوم تاششم
علی آبادیان
شناسایی و اولویت بندی محرک ها و موانع پیش روی خصوصی سازی در مجموعه های ورزشی شهر تهران
سیدحسین علوی - برانوش نیک بین - ساسان سهرابی جورشری
رابطه بین سلامت سازمانی و خودکارآمدی معلمان ابتدایی
مهدیه هدایتی مهدی آبادی - احمد حاجی مرادی
تجزیه و تحلیل جرم یابی در ویپ سرور مبتنی بر استریسک
علیرضا خزاعی - جلال انارکی
رابطه برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با استعدادیابی دانش آموزان
محمدباقر فرقانی اوزرودی - مائده نیکخو امیری - زهرا تیموری نژاد قادیکلایی
روان شناسی مثبت نگر از بدبینی به خوش بینی
فاطمه سیاه پشت خاچکی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0