0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه بین سلامت سازمانی و خودکارآمدی معلمان ابتدایی
نویسندگان :
مهدیه هدایتی مهدی آبادی
1
احمد حاجی مرادی
2
1- مؤسسه آموزش عالی امام جواد
2- استادیار گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی غیر دولتی غیرانتفاعی امام جواد (ع)، یزد، ایران.
کلمات کلیدی :
سلامت سازمانی،خودکارآمدی،معلمان ابتدایی
چکیده :
هدف: پژوهش حاضر با هدف رابطه بین سلامت سازمانی و خودکارآمدی معلمان ابتدایی انجام شد. روش پژوهش: این مطالعه از نوع کاربردی و توصیفی -همبستگی بود. جامعه آماري پژوهش متشکل از معلمان زن و مرد مدارس ابتدایی ناحیه یک شهر یزد بود. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 264 نفر تعیین شد و نمونهگيري نیز به روش داوطلبانه انجام گرفت. شرکتکنندگان به پرسشنامههای استاندارد سلامت سازمانی هوی و همکاران (1996) و خودکارآمدی شرر و آدامز (1982) پاسخ دادند. تحلیل دادهها با استفاده از روش ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه انجام گرفت. یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد بین سلامت سازمانی و خودکارآمدی معلمان ابتدایی رابطه مثبت معنیدار وجود دارد (۰01/0>P). همچنین نتایج نشان داد که بین ابعاد سلامت سازمانی با درگیری شغلی معلمان نیز رابطه معنیداری وجود دارد (۰۵/0>P). نتیجهگیری: نتایج تحقیق حاضر نقش سلامت سازمانی را در خودکارآمدی معلمان ابتدایی برجسته میکند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر هوشمند سازی مدارس بر یادگیری دانش آموزان
زهرا محمدپور - رضا عطایی
بررسی عدالت آموزشی در آموزش و پرورش ایران
زهرا مشایخی فیروز - محدثه صادقی راد - مهسا شعبانی
پیش بینی رابطه ی بین اشتیاق تحصیلی و تجربه ی یادگیری دانش آموزان پسر دوره ی دوم ابتدایی شهر ساری در سال تحصیلی 98-1397
آرش ابراهیم زاده - یوسف ساداتی - محمدعلی محجرخیری
بررسی میزان تاثیر عوامل آموزش مجازی دوران شیوع ویروس کووید 19 بر افت تحصیلی دانش آموزان شهرستان گلوگاه در سال تحصیلی 1399-1400
ابراهیم خطیری - آتنا فرهادیان
تاثیر رهبری تحول آفرین و جو سازمانی بر کارآمدی معلمان با نقش میانجی ادراک از توانمندی
محمد فائق محمدی - سیامک صادقی - ایوب نقیب سادات
چگونه توانستم باعث پیشرفت در درس ریاضی دانش آموز دیرآموز پایه دوم دبستان بشوم؟
سمیه بیگدلی
نقش سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری در پیش بینی اشتیاق شغلی معلمان مقطع ابتدائی
منصوره پورحسنی - زینب نصیرنیا
بررسی و شناخت علل وعوامل اختلالات اضطرابی در نوجوانان
کریم عزیزی - مرتضی زارع - مصطفی مسلمی - حامد شاهنوریان
کاربرد چندرسانه ای های آموزشیِ در فرایند یاددهی- یادگیری ریاضی
مینا خانپور درکا - فریده فراحی
چگونه توانستم با استفاده از محبت و دادن فرصت در پاسخها رفتار اضطرابی و نگرانی دانشآموز خود سمیرا را حل کنم و باعث پیشرفت تحصیلی او شوم.
لیلا صالحی - سمیه مصطفوی - زهرا علی پور - الهه عباسی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0