0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مدیریت کلاس درس،تکنیک ها واستراتژی های کلاس برای ایجاد محیطی مثبت
نویسندگان :
مرجان طیاری دهاقانی
1
فاطمه سمنان
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان
کلمات کلیدی :
:مدیریت کلاس،استراتژی،محیط مثبت
چکیده :
هدف این پژوهش ارائه تصویر روشنی از وضعیت مدیریت کلاس درس؛. عوامل اثرگذار و پیامدهای آن بر معلمان و دانش آموزان در مدارس ابتدایی ایران بوده است. مدیریت کلاس درس به عنوان یک مهارت کلیدی در فرآیند آموزشی، شامل مجموعهای از اقدامات و تکنیکها است که معلمان برای ایجاد یک محیط یادگیری مؤثر و مثبت به کار میبرند. این مدیریت نه تنها بر انضباط و نظم کلاس تأثیر میگذارد، بلکه به بهبود یادگیری و مشارکت دانشآموزان نیز کمک میکند.در مقاله ی حاضر که به روش مروری نظام مند انجام شده است تلاش شد تا روش های مدیریت کلاس از 15 مقاله مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد. جامعه آماری مطالعه حاضر کلیه مطالعاتی است که از جوانب مختلف به موضوع مدیریت کلاس درس دوره ابتدایی در ایران پرداختند. چکیده مقاله مروری مدیریت کلاس و تکنیکها و استراتژیهای آن برای ایجاد محیطی مثبت به بررسی روشها و شیوههای مختلفی میپردازد که معلمان میتوانند برای مدیریت مؤثر کلاسهای درس از آنها استفاده کنند. هدف اصلی این استراتژیها، ایجاد یک محیط آموزشی مثبت، حمایتی و انگیزشی است که به دانشآموزان کمک کند تا در آن محیط به بهترین شکل ممکن رشد کنند.مقاله بر این نکته تأکید دارد که استفاده از این استراتژیها باید به گونهای باشد که به تعاملات مثبت میان معلم و دانشآموزان کمک کند و در نتیجه، انگیزه و مشارکت دانشآموزان در کلاس درس را افزایش دهد. ایجاد چنین محیطی نه تنها به بهبود عملکرد تحصیلی دانشآموزان منجر میشود، بلکه باعث تقویت سلامت روانی و اجتماعی آنها نیز خواهد شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی راهکارهای نوین آموزشی در نظام آموزش و پرورش
معصومه خزایی کوهپر - فاطمه خزایی
سواد اطلاعاتی معلمان در دوران پساکرونا
حاتمه رجبی نیا
چگونه توانستیم مشکلات رفتاری و درسی دانش آموز بیش فعال را در سال تحصیلی 97-96 بهبود بخشیم.
سیده شهربانو حسنی مقدم - خلیل ابراهیمی
آموزش مبتنی بر حل مسئله برای پرورش تفکر کارآفرینانه
فاطمه دریائی
بررسی پیشینه ی سواد خواندن به عنوان یکی از مهارت های چهارگانه ی زبانی
وحیده برزه - رقیه کردان - سیده نیره هاشمیان
بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر کلاس گروه کانونی دانش آموزان در دروس ریاضی بر توسعه مهارت های اجتماعی و اثر ویژگی های معلمان به عنوان متغییر تعدیل گر
سحر صیادی
اثربخشی مداخله مبتنی بر پذیرش و تعهد بر پرخاشگری دانشآموزان ابتدایی
سمیه واحدی - آرزو حسین نژاد - زهرا کاویانی
بررسی تاثیر آموزش اکتشافی(مساله محور) بر رفتارهای یادگیری و وابستگی به مدرسه در دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر فیروزان
هادی ذوالفقاری - سعیده نظرپور - فاطمه جبار
ارتباط خودکارآمدی با تنش شغلی کارکنان رادیولوژی بیمارستانهای آمل
فاطمه آقالری فرمی - حسین نازکتبار
تعیین مدل رگرسیونی رفتار شهروندی در پیشبینی رضایت شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان ایلام
بتول مهری - رویا جعفری والی - زری حسینی - تقی درخشان فر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0