0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی مداخله مبتنی بر پذیرش و تعهد بر پرخاشگری دانشآموزان ابتدایی
نویسندگان :
سمیه واحدی
1
آرزو حسین نژاد
2
زهرا کاویانی
3
1- آموزش و پرورش چالوس
2- آموزش و پرورش چالوس
3- آموزش و پرورش چالوس
کلمات کلیدی :
مبتنی بر پذیرش و تعهد،پرخاشگری،دانش آموزان ابتدایی
چکیده :
این تحقیق با هدف اصلی مداخله مبتنی بر پذیرش و تعهد بر پرخاشگری دانشآموزان ابتدایی انجام گرفت. روش پژوهش شبه آزمایشی بود. جامعه آماری در این پژوهش شامل دانش آموزان پایه دوم چالوس بودند و حجم نمونه آماری این پژوهش بر اساس نوع پژوهش 30 نفر و به روش نمونه گیری دردسترس برگزیده شدند. پرسشنامه پرخاشگری واحدی و همکاران (1387) و برنامه مداخله نیز پروتکل جلسات آموزشی مبتنی بر پذیرش و تعهد (هیز و همکاران،1999) ابزار مورد استفاده بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها پس از جمع آوری داده ها، در رایانه تحت برنامه SPSS24 ثبت و از آمار توصیفی که شامل توزیع فراوانی و درصد آن استفاده شد و در بخش آمار استنباطی نیز به منظور پیدا کردن تأثیر مداخله مبتنی بر پذیرش و تعهد بر پرخاشگری دانشآموزان ابتدایی از آزمون t مستقل استفاده گردید. استفاده از مداخله مبتنی بر پذیرش و تعهد بر پرخاشگری دانشآموزان ابتدایی مؤثر است؛ با توجه به اثربخشی مداخله مبتنی بر پذیرش و تعهد به معلمان پیشنهاد می شود تا در روند تدریس استفاده کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاریخ ریاضیات؛ ظرفیتی مغفول در آموزش ریاضی
امیرحسین مهری - محمدجواد اسلامپور - مهدیه اجدادی
افزایش کارآیی سیستمهای توصیهگر با استفاده از کاوش قوانین انجمنی
خدیجه خلیلی - روح اله شعبانی
بررسی مقایسهای رفتارهای پرخطر و عوامل خطرساز و محافظتکننده مصرف مواد در میان دانشآموزان دختر و پسر شهر چالوس
فرزانه محمودبابویی - زهرا کریمی راد - سمیه الله بداشتی
ارائه تمهیدات معمارانه در جهت طراحی فضای آموزشی کودکان اوتیسم با رویکرد ادراک محیطی
مبینا روحی
ارزیابی لرزه ای رفتار سکوهای ثابت دریایی جکت بر مبنای سطح عملکرد
پژمان محمدنیا جنید
بازنمایی تجارب معلمان در اجرای کلاس معکوس در ایران : مزايا ، معايب و ارايه راهكارها
سوسن نوروزی - فرنوش رقابی
جایگاه پژوهش در مدارس؛ راهکارها و موانع پیشرو
فاطمه ابوالی
تأثیر محتوای آموزشی بر تعامل، در آموزش
نگار رشید - محمد آقاجانپور عمران
راهکارهای اصلاح رفتار ناسالم تغذیهای دانش آموزان در سبک زندگی اسلامی
بتول رضایی
بررسی رابطه خلاقیت و یادگیری الکترونیکی در دانشجومعلمان دانشکده ی زینب کبری(س) کازرون
فهیمه حیدری - مهسا قهاری - محمدرضا رعیت پیشه
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0