0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مفهوم پردازی ارتباط موثر معلم و دانش آموزان ابتدایی و تاثیر آن بر ایجاد محیط موثر آموزشی
نویسندگان :
هاجر اسماعیلی
1
سمیه شفیعی
2
نرگس حقگو
3
فاطمه شریف زاده
4
1- دانشگاه آزاد ساری
2- آموزش و پرورش ناحیه 1 ساری
3- آموزش و پرورش ناحیه 1 ساری
4- آموزش و پرورش ناحیه 1 ساری
کلمات کلیدی :
رابطه معلم و دانش آموز،دانش آموزان ابتدایی،محیط یادگیری،اثربخشی آموزشی
چکیده :
رابطه معلم و دانش آموز نقش مهمی در فرآیند آموزشی ایفا می کند، به ویژه در مدارس ابتدایی که دانش آموزان در مراحل اولیه سفر تحصیلی خود هستند. هدف این مطالعه بررسی تاثیر رابطه معلم و دانش آموز بر دانش آموزان ابتدایی شهرستان ساری و تاثیر آن بر ایجاد یک محیط یادگیری موثر است. جمع آوری اطلاعات از طریق مصاحبه های نیمه ساختارمند با 27 نفر از معلمان ابتدایی شهرستان ساری انجام گرفته است. تحلیل مصاحبه ها از طریق کدگذاری محوری و باز انجام گرفت. یافته های پژوهش نشان داد در ارتقا ارتباطات تعاملی آموزگار و دانش آموزان، استفاده از زبان بدن، ارتقا مهارت های کار گروهی، ارائه بازخورد و بررسی منظم فعالیت های دانش آموزان، برقراری ارتباط دوستانه میان آموزگار و دانش آموزان و همدلی در ارتباطات تعاملی بین آموزگار و دانش آموزان نقش مهمی دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش رفتار آوایی معلمان در توسعه رفتار شهروندی سازمانی (مورد مطالعه:مدارس متوسطه دوم سنندج)
محمدفائق محمدی
آموزش خلاق در مدارس ابتدایی: بررسی راهکارهای موثر برای معلمان
سیده فاطمه محمدنیا
تاثیر سطح سواد والدین بر پیشرفت تحصیلی فرزندانشان
سیده مریم موسوی
بررسی عوامل موثر بر کیفیت تدریس در نظام آموزش عالی
لیلا اکبری - زینب دشتکی
تأثیر سرمایه اجتماعی در ترویج فرهنگ ایثارو شهادت
مهدی کهنسال - فاطمه محمدی
بررسی موانع عدم استقرار مدارس هوشمند در ایرانh
روح اله چراغی - زهرا بیگدلی
ضرورت بررسی مفهوم امکانپذیر بودن یا نبودن رسم با خطکش و پرگار
محمود داورزنی - سحر احمدی - ریحانه فاتحی
بررسی میزان شایستگی مدیران و ارتباط آن با توانمندیهای حرفهای دبیران دوره متوسطه اول استان مازندران در سال تحصیلی 97-1396
عباس صادقی - حامد عباسی
تشخیص بیماری های قلبی با استفاده از تکنیک های طبقه بندی داده کاوی
محمد میلاد روستایی پریدری - مینا چوپانی سفیدی - پویان صالحی
ترویج یادگیری مداوم برای ارتقاء آموزش و پژوهش در محیطهای دانشگاهی و مدارس
فاضله سیفی - رودابه حسن پور لیما
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0