0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تأثیر سرمایه اجتماعی در ترویج فرهنگ ایثارو شهادت
نویسندگان :
مهدی کهنسال
1
فاطمه محمدی
2
1- خوارزمی تهران
2- آزاد ساری
کلمات کلیدی :
سرمایه اجتماعی ، فرهنگ ، ایثار و شهادت
چکیده :
ژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، بین کارکنان اداری آموزش و پرورش شهرستان ساری ، انجام پذیرفته است . این پژوهش از نظر هدف ، کاربردی از نظر ماهیت ، توصیفی و از نظر روش ، زمینه یابی است . جامعه آماری این پژوهش ، شامل کلیه ی کارکنان اداری آموزش و پرورش نواحی 1و2 شهرستان ساری است که تعداد آنها 151 نفر بوده است . بر اساس جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه با توجه به جامعه آماری ، 111 نفر تعیین شد که با روش نمونهگیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند . ابزار گردآوری اطلاعات ، پرسشنامه محقق ساخته بوده است . روایی محتوایی پرسشنامه به تأیید اساتید راهنما و مشاور قرار گرفت . اطلاعات حاصل با استفاده از آزمون t تک متغیری ، تحلیل شد . از آزمون فریدمن نیز برای معنی داربودن یا نبودن سوالات پرسشنامه استفاده شده است . نتایج حاصل از تحلیل فرضیه ها نشان داد ، به کارگیری هر یک از مولفه های سرمایه اجتماعی که توسط گروه » کِنِدی « در دانشگاه هاروارد ، دسته بندی شده است ، اعم از : اعتماد اجتماعی ، عدالت اجتماعی ، بخشش و روحیه داوطلبی ، مشارکت مدنی ، مشارکت مذهبی و مشارکت سیاسی ، در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر است
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیلی بر نقش معلمان در ایجاد خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان
مهدی عالیشاه - فاطمه رضوی راد
کنترل پیشبین تطبیقی در مبدل بوست مرتبه دوم با هدف بهبود پاسخ گذرا
حسین سعیدی
مطالعه ای بر فناوری تلسکوپ از ساخت تا استقرار در ایستگاه فضایی
الناز خلیلی - حنانه ناصری
شناسایی موانع تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در برنامۀ درسی کشور ایران (ارائۀ یک الگو)
امین رضوانی - فریدون پریش - میثم پریش
آموزش مجازی(مزایا، معایب و تکنیک ها)
حانیه صابر
سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی امروز
پریوا خزائی پول - پریسا خزائی پول - زهرا الیکائی لاشکی
نقش معلم در علاقه مندسازی دانش آموزان به تاریخ
افتخار قاسم زاده - میثم سلیمانی
بررسی تاثیر 8 جلسه درمان شناختی رفتاری بر بهبود اختلال یادگیری دانشآموزان 10 تا 15 سال
لیلا حیدری
چگونه توانستم مهارت نوشتاری دانش آموزان دبیرستان شهید با هنر را در سال تحصیلی ( 99- 98) در پایه دوم متوسطه اول بهبود بخشم.
فرزاد تازیک
بار شناختی و ایجاد طرحواره های ذهنی در جریان یادگیری
علی اکبر کریم پور - هادی کازرونی شامیری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0