0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اهمیت و مشکلات آموزش درس ریاضی در دوره ابتدایی
نویسندگان :
طاهره پورجاودانی
1
1- مربی گروه ریاضی، دانشکده دختران سبزوار، دانشگاه فنی و حرفه ای
کلمات کلیدی :
ریاضیات دوره ابتدایی، مشکلات آموزشی
چکیده :
کودک از زمانی که به دنیا می آید، ریاضیات را در اثر تجربه محیط اطراف خود می آموزد، زیرا کلیه اشیا اطراف کودک به نوعی با ریاضیات ارتباط داردو او بدون آنکه از ریاضیات و مفهوم کلی آن اطلاعاتی داشته باشد،روابط ریاضی و موارد استفاده علمی آن را فرا می گیرد، سوال کودک درباره اشیاءاطراف خود به روابط ریاضیات موجود بین اشیا مربوط می شود. از آن جا که پیشرفت روز افزون صنعت و تکنولوژی در جهان پهناور، رو به افزایش است نیاز و ضرورت و جایگاه ریاضیات ابتدایی بیشتر احساس می گردد. آموزش ابتدایی، در شکل گیری مفاهیم ریاضی نقشی اساسی دارد. کودکان لازم التعلیم با ورود به دوره ابتدایی با مفاهیم ریاضی آشنا می گردند. تحقیق حاضر با روش کتابخانه ای، و به استناد منابع و پژوهش های انجام شده در حوزه های علوم شناختی و آموزش ریاضی انجام شده است. در این مقاله سعی شده با اشاره به اهمیت و ضرورت یادگیری درس ریاضی در دوره ی ابتدایی به ارائه اصول هایی به منظور ارتقا آموزش ریاضی در این دوره و همچنین عوامل ضعف آموزش رياضي و مشكلات مربوط به آن پرداخته شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی وندالیسم گرافیتی در مدارس شهرستان خاش
شاپور هاشم زهی
بررسی تاثیرگذاری فعالیت های فوق برنامه(مکمل) بر کاهش افسردگی دانش آموزان ابتدایی ناحیه ۱ زاهدان
علی باقری فر - زهرا ابراهیمی شاهرودی - مهناز شهرکی - مرضیه شهرکی
تحلیل محتوای کتب پیش از دبستان بر اساس مولفه های هویت ملی سند تحول بنیادین آموزشوپرورش
علی حبیبی - مصطفی حاج محسنی - نفیسه زاهدی اول - محمدعلی ابراهیمی دوست
نقش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در شبکه های بیسیم نسل ششم(6G)
محمد باعث
طراحی برنامه درسی مبتنی بر بازیهای آموزشی در راستای یادگیری مفاهیم پایه
محسن رحیمی - حسن سعادتی
رابطه مشارکت در فعالیت ورزشی با سلامت اجتماعی زنان شاغل در آموزش و پرورش استان سیستان و بلوجستان
مرضیه دامنی
ارزیابی ارتقا سطح خلاقیت دانشجویان معماری در دو شیوه آموزشی
امین ابراهیمی دهکردی
تهیه نانو جاذب متخلخل و بررسی آن در جذب آلاینده های دارویی از آب
منصوره چراغیان - ایمان اوانی - آیه اوانی
برون داد معلمان از تدریس مبتنی بر قصه گویی تا خلاقیت
مجید علی عسگری - علی حسینی خواه - بلال ایزانلو - مهدی کهن سال کل کناری
فناوری اطلاعات و ارتباطات و رشد اقتصادی
فاطمه محمدی هچرودی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0