0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم از طریق دوره های مشاوره، مشکلات انضباطیِ ناشی از آموزش مجازی را در دانش-آموزان پایه یازدهم، کاهش دهم؟
نویسندگان :
زهرا قاسم زاده
1
ماندانا نادری
2
فرشته آقاجانی
3
فاطمه محمدجان نتاج
4
1- دانشگاه تهران
2- هنرستان مائده
3- هنرستان مائده
4- هنرستان مائده
کلمات کلیدی :
انضباط،خویشتن داری،کووید 19،دوره های مشاوره،آموزش مجازی
چکیده :
هدف کلی پژوهش بهبود وضعیت انضباطی دانشآموزان بعد از ایام شیوع کووید-19 از طریق دورههای مشاوره خویشتنداری بود. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشآموزان دختر پایه یازدهم دوره متوسطه دوم هنرستان کارودانش مائده بود و از روشهای مشاهده، پرسشنامه، مصاحبه و اسناد و مدارک جهت گردآوری اطلاعات استفاده شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان داد که چهار عامل والدین، معلمان، مدرسه و دانشآموز در این وضعیت نقش دارند که پیامد تحصیلی مهم آن افت تحصیلی دانشآموزان است. جهت بهبود اوضاع راهکارهایی پیشنهاد شد که از آن بین دورههای آموزش خویشتنداری به دانشآموزان و مشاوره برای معلمان و والدین به مرحله اجرا گذاشته شد. ارزیابی نتایج نشان داد که برگزاری دورههای خویشتنداری و تغییر رویه همکاران نقش مهمی در بهبود اوضاع انضباطی دانشآموزان دارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی دیدگاه دین اسلام درباره نظم و انضباط در آموزش
محمدرضا محمدزاده رهنی - محسن معتمدی
بررسی عدالت آموزشی در آموزش و پرورش ایران
زهرا مشایخی فیروز - محدثه صادقی راد - مهسا شعبانی
خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی در آموزش ریاضی
مریم یوسفی تبار فیروزجاه - نادره حمیدی
ذهنیت رشدی و ارتباط آن با مدیریت استرس و چالشها
شهربانو نورزاد - صبح نساء حسین پور - رحیمه رضایی - عاطفه منفرد سرخرودی
تاثیر خرد سازمانی بر رضایت شغلی و اثربخشی سازمانی
الهام خسروی پور
مزایا و چالش های آموزش مجازی دانش اموزان در دوران کرونا
صدیقه علی زاده - فاطمه علی زاده
رابطه برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با استعدادیابی دانش آموزان
محمدباقر فرقانی اوزرودی - مائده نیکخو امیری - زهرا تیموری نژاد قادیکلایی
آموزش محیط زیست در مدارس ابتدایی
زهرا بائوج خوشامیان - ابراهیم یاحقی
مطالعه ای بر مفهوم فرآیند یادگیری و عوامل موثر بر آن
الناز خلیلی
تأثیر محیط بر رشد کودکان
فاطمه سیاه پشت خاچکی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0