0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ذهنیت رشدی و ارتباط آن با مدیریت استرس و چالشها
نویسندگان :
شهربانو نورزاد
1
صبح نساء حسین پور
2
رحیمه رضایی
3
عاطفه منفرد سرخرودی
4
1- دانشگاه فرهنگیان - پردیس دکتر شریعتی ساری
2- دانشگاه آزاد محمودآباد
3- دانشگاه آزاداسلامی بابل
4- دانشگاه آزاد محمودآباد
کلمات کلیدی :
ذهنیت رشد،مدیریت،استرس،دانش اموزان،چالش ها
چکیده :
ذهنیت رشدی، مفهومی که توسط کارول دوک معرفی شد، به باور افراد نسبت به قابلیتهایشان برای رشد و پیشرفت از طریق تلاش، یادگیری و تجربه اشاره دارد. افراد با ذهنیت رشدی معتقدند که تواناییها و استعدادهایشان قابل تغییر و بهبود هستند. این نگرش مثبت میتواند نقش مهمی در مدیریت استرس و مواجهه با چالشها ایفا کند. استرس و چالشها بخشی اجتنابناپذیر از زندگی مدرن هستند که میتوانند به مشکلات جسمی و روانی منجر شوند. با این حال، افرادی که دارای ذهنیت رشدی هستند، استرسها و مشکلات را به عنوان فرصتهایی برای یادگیری و رشد میبینند.تحقیقات نشان دادهاند که ذهنیت رشدی میتواند به افزایش تابآوری، تقویت مهارتهای حل مسئله و کاهش اثرات منفی استرس بر جسم و روان کمک کند. در محیطهای آموزشی، تقویت ذهنیت رشدی میتواند به بهبود عملکرد تحصیلی، افزایش انگیزه و کاهش اضطراب امتحان در دانشآموزان و دانشجویان منجر شود. در محیطهای کاری، این ذهنیت میتواند به افزایش بهرهوری، کاهش استرس شغلی و بهبود رضایت شغلی منجر شود.ترویج ذهنیت رشدی در جامعه و سازمانها از اهمیت ویژهای برخوردار است. توسعه برنامههای آموزشی و مداخلهای برای تقویت ذهنیت رشدی، بررسی جامعتر و دقیقتر ارتباط بین ذهنیت رشدی و مدیریت استرس، و ارزیابی تأثیرات بلندمدت این رویکردها میتواند به بهبود کیفیت زندگی و عملکرد افراد کمک کند. در نهایت، ترویج ذهنیت رشدی میتواند به ایجاد جامعهای سالمتر، موفقتر و با تواناییهای روانی بهتر منجر شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان
فاطمه کشوری محبوب
افق نخبه پروری کودک و نوجوان در مدارس و آسیب شناسی نخبه کُشی (فیلم انجمن شاعران مرده در بوتة نقد اِلیتیسمِ ویلفردو پارتو)
سارا ذبیحی - سیدطاهر قادری
پیش بینی رابطهی بین خودکارآمدی و آموزش ترغیبی معلمان دوره ی دوم ابتدایی شهر ساری در سال تحصیلی 1401- 1400
آرش ابراهیم زاده - سید نیره هاشمیان - وحیده برزه - محسن مقنعی
بررسی نقش آموزشهای تلفیقی وخلاقانه در نگرش های دانش آموزان
بهمن سعیدی پور - ندا خداداده
چگونه با روش تشویق ومحبت، اعتماد به نفس وتوانایی دانش آموز کلاس ششم ابتدایی را درانجام کارهای روزانهی کلاسی تقویت نمودم؟
مرضیه فتحعلی نژاد فانی
مدلسازی حضور مجدد گردشگران ورزشی فعال سوپر لیگ والیبال کشور بر مبنای شاخص های رضایتمندی
حمیدرضا قزلسفلو - سیده زینب میرزایی - مهدی اسکندرلی - رضا ایمری
بررسی تاثیر اعتیاد والدین بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان (مطالعه موردی: مقطع متوسطه دبیرستان های شهرستان ورامین )
ابوالحسن شاهسوند - روح انگیز لطیفی
گذری بر یاددهی- یادگیری هوشمند
هادی کارزونی شامیری - علی اکبر کریم پور
تدوين مدلي جهت تبيين هويّت در ارتباط با آسیب های اینترنتی دانش آموزان و ارائه راهکارها
مهدی خدادادی - شهربانو مهدویان - محمدباقر فرقانی اوزرودی
بررسی رابطه ادراک از عدالت آموزشی با اشتیاق تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه
پریسا لطفی - مریم لطفی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0