0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیرهوش هیجانی در یادگیری ریاضی از طریق آموزش خلاقانه در بین دانش آموزان دوره ی ابتدایی
نویسندگان :
خیرالله قابلی
1
علی حاجی ئی
2
نوروزعلی رنجبر مرمتی
3
سمانه امامی خطبه سرا
4
1- دانشگاه فرهنگیان - پردیس دکتر شریعتی ساری
2- دانشگاه فرهگیان
3- دانشگاه فرهنگیان
4- دانشگاه سمنان
کلمات کلیدی :
خلاقیت ، هوش هیجانی، آموزش خلاق ،دانش آموز ، معلم
چکیده :
از دیر باز دو مقوله ی خلاقیت و هوش هیجانی به عنوان یکی از اساسی ترین ارکان آموزش شناخته می شدند ولی در نظام آموزشی ما کمتر به آن توجه شده است و لازم است تا به شناخت دقیق فرآیند های هوش هیجانی و خلاقیت پرداخته شود تا جایگاه خود را در آموزش کشور پیدا کند. هدف ازاین پژوهش بررسی تاثیر حافظه ی خلاق بر یادگیری دانش آموزان از طریق آموزش خلاق ریاضی هست. روش پژوهش آزمایشی و به صورت پس آزمون و پیش آزمون میباشد. بدین منظور دو کلاس پایه سوم با تعداد دانش آموزان 43 نفر در مجموع به طور تصادفی انتخاب گردید که در دو گروه آزمایشی(دارای هوش هیجانی بالا و متوسط) قرار گرفته اند و فصل چهارم کتاب ریاضی به آنها به روش آموزش خلاقانه تدریس گردیده است. پس از جمع آوری داده های حاصل از پس آزمون و پیش آزمون و تجزیه و تحلیل آنها مشخص گردید که میزان یادگیری در فراگیرانی که دارای هوش هیجانی بالا می باشند به نسبت بیشتر از فراگیرانی است که دارای هوش هیجانی متوسط می باشند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر رهبری توزیعی بر غرور سازمانی و اخلاق کار اسلامی معلمان منطقه رخ شهرستان تربت حیدریه
حسین مومنی مهموئی - ابوالفضل نجفی
دود دست سوم قلیان(THS): چیست و برای پیشگیری از عوارض آن چه باید کرد؟
فاطمه زکاله - الناز خلیلی
مصادیق فناوری در آموزش
سید علی اصغر پرستاران - مریم پرستاران - زینب درویش نوری - رودابه جانعلی پور عمران - فریده برنجی
نقش خلاقیت نوآوری و کارآفرینی در کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی
هما عالیشاه
ویروس کرونا، بهداشت و آموزش
محدثه مهدی زاده - حسین امامقلی نژاد
بررسی جایگاه مدرسه در برنامه تربیت دینی در پیش از دبستان
نازنین سارایی - پروین سارایی - حمید سارایی
روشهای نوین آموزش و پژوهش
سکینه شمس - نسرین فرهودی نیا - حمیرا منصور سمایی
ترویج فرهنگ کتاب خوانی در دانش آموزان بر اساس رویکرد آموزش پژوهش محور: اقدام پژوهی
فاطمه رهبری - محبوبه حسینی شریفی
تاثیر روش های تدریس در آموزش پایدار فراگیران
علیمحمد فلاح اندواری
طرحی برای کاهش آلودگی ورودی به زنجانرود
الهام هژیر - ندا هژیر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0