0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم با راهکارهای مناسب آموخته های درس علوم تجربی را در زندگی دانش آموزان خودم تقویت کنم؟
نویسندگان :
سیده محبوبه احمدی لنگری
1
1- دانشگاه آزاد نکا
کلمات کلیدی :
مهارت،علوم،والدین،تعلیم و تربیت
چکیده :
روانشناسان در دهه ي ها اخير در برسي اختلالات رفتاري و انحرافات اجتماعي به اين نتيجه رسيده اند كه بسياري از اختلالات و آسيب ها در ناتواني افراد در تحليل صحيح و مناسب از خود و موقعيت خويش، عدم احساس كنترل و كفايت شخصي جهت رويارويي با موقعيت هاي دشوار و عدم آمادگي براي حل مشكلات و مسائل زندگي به شيوه مناسب ريشه دارد. آنچه امروز تحت عنوان مهارت هاي زندگي مشهود است تنها حاصل كار پژوهشگران عصر حاضر نيست بلكه بسياري از اين مهارت ها در لابلاي تعاليم الهي بخصوص در قرآن و احاديث معصومين(ع) بيان شده است. بطوري كه تلاش براي برقراري ارتباط مفيد و موثر با ديگران، خودشناسي و توجه به ارزشها كه از فصول اساسي درس مهارت هاي زندگي است به كرات در قرآن، نهج البلاغه، صحيفه سجاديه و احاديث منقول از ساير معصومين(ع) مورد تاكيد قرار گرفته است. اینجانب سیده محبوبه احمدی لنگری آموزگار پایه اول دبستان شهید یدالله نجفی پایین دراز با توجه به این تحقیق ابتدا در مورد وضعیت کلاس و مدرسه وضعیت دانش آموزان توضیح دادم و اینکه چگونه می توان نشاط را به کلاس برگردانم و مهارت های زندگی را به آنها آموزش دهم سپس راه حل هایی با مشورت معلمان ، اولیاء و دانش آموزان ارائه دادم و از میان راه حل ها مواردی را به اجرا در آوردم .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تأثیر رویکرد های رهبری تحولگرا بر بهبود کیفیت تدریس و نتایج تحصیلی دانشآموزان
آمنه شریفی سلطانی - مریم یدالله پور - زهرا سام دلیری
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در تقویت خلاقیت معلمان مدارس ابتدایی استان مازندران
ام فروه محمدی
بررسی رابطه معنویت در محیط کار با تعهد سازمانی و اخلاق کاری (مطالعه موردی: معلمان مقطع ابتدایی شهرستان ساری)
فرزانه سفری ماچک پشتی - حسین حسن پور
تفاوت میان آموزش ویژگى هاى عام و خاص فرهنگى در یادگیرى زبان هاى خارجى
الهام احمدی لاجیمی
ارتقای جذابیت محیط مدرسه برای دانش آموزان
سمیرا کوچه باغی - سمیه مهری زاده
نقش فناوری در رشد و توسعه ی همه جانبه ی آموزش ریاضی
زهرا لاچینی
بررسی رابطه بین فلسفه های تربیتی با سبک های مدیریت کلاس (مورد مطالعه: معلمان مقطع ابتدایی شهرستان قروه در سال تحصیلی 1401/1400)
داود غلامی - سیامک صادقی - محسن عبدالملکی
بررسی اثربخشی کلاس معکوس بر یادگیری مفاهیم شیمی در دانش آموزان پایه دوازدهم تجربی
فاطمه قائمی امیری - زهرا قائمی امیری
بررسی تاثیر هوش مصنوعی و کاربرد آن در آموزش و پرورش
ندا عموزاد مهدیرجی - سید نورالدین موسوی - میثم رحمان نژاد - فاطمه علی گلبندی
بررسی مزایا ومعایب فناوری اطلاعات در یاددهی و یادگیری
سپیده سلمانی ملک کلایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0