0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه بین فلسفه های تربیتی با سبک های مدیریت کلاس (مورد مطالعه: معلمان مقطع ابتدایی شهرستان قروه در سال تحصیلی 1401/1400)
نویسندگان :
داود غلامی
1
سیامک صادقی
2
محسن عبدالملکی
3
1- دانشگاه آزاد ملایر
2- دانشگاه تهران
3- دانشگاه آزاد ابهر
کلمات کلیدی :
فلسفه تربیتی،آزمون خود اظهاری فلسفه،سبک های مدیریت کلاسی
چکیده :
هدف از این پژوهش بررسی رابطه فلسفه تربیتی با سبک مدیریت کلاس معلمان ابتدایی می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی بوده و از لحاظ روش، جزو پژوهش های توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعۀ آماری، معلمان مقطع ابتدایی شهرستان قروه بودند. با استفاده از شیوه نمونهگیری در دسترس، تعداد 250 پرسشنامه در میان معلمان توزیع شد که در نهایت تعداد 136 پرسشنامه توسط معلمان به صورت کامل بازگردانده شد. جهت گردآوری داده ها از دو پرسشنامه استاندارد استفاده شد. برای مشخص نمودن نوع فلسفه تربیتی معلمان از پرسشنامه آزمون خود اظهاری فلسفه های آموزشی (EPS-A) استفاده شد که فلسفه های پايدار گرايی ، پيشرفت گرايی، بنياد گرايی ، رفتار گرايی، ساختن گرايی و بازسازی گرايی اجتماعي، پردازش اطلاعات و انسان گرایی را با 40 سوال اندازه گیری می کند و همچنین برای شناخت سبک مدیریت کلاس از پرسشنامه ای12سئوالی با نام ((نیمرخ مدیریت کلاس شما چیست؟ ))ترجمه دکتر حسن دیناروند(1383) استفاده شد . روایی پرسشنامهها با استناد به نظر متخصصان و پایایی آنها با استناد به ضریب آلفای کرونباخ بررسی و تأیید شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد.نتایج نشان داد که بین فلسفه تربیتی و سبک مدیریت کلاس معلمان رابطه مثبت وجود دارد. فلسفه غالب معلمان انسان گرایانه و پایین ترین نمره مربوط به فلسفه پایدار گرایی ودر سبک مدیریت کلاس نیز بالاترین نمره از آن سبک آمرانه _ مشاوره ای و پایین ترین نمره مربوط به سبک استبدادی بود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ثربخشی مدل آموزشی الگوی تدریس (5E) با رویکرد ساختن گرایی در درس علوم بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی
فاطمه گودرزی
نماز، آرامش روحی و روانی و تعالی فرهنگی
حمیدرضا فریدی
نقش آموزش و پرورش درتوسعة اقتصادی و اجتماعی
سید رضا هاشمی - عباسعلی معافی - رضا براری
بررسی نقش معاون در پیوند میان مدرسه و جامعه
لیلا انگشتان - سمیه کوچ پی ده
رهیافت الگوهای معماری فضاهای باز آموزشی مبتنی بر تقویت یادگیری
فاطمه اخلاقی - شهاب عباس زاده
بررسی انواع راهبردهای تدریس در کلاسهای چندپایه
مریم رضائی
مدل انگیزش ورزشی با تاکید بر لذت ورزشی کشتی گیران استان مازندران
فریده اصغری - احمد غضنفری - طیبه شریفی - رضا احمدی
آموزش از طریق بازی و معایب و محاسن آن
امینه سادات ترحمی
اثربخشی آموزش رفتاردرمانی شناختی بر اختلال اضطراب فراگیر در دانش آموزان ابتدایی
مژگان صفرنژاد - سمیه واحدی - اریج قیاسی
مدیریت بار شناختی در آموزش روانشناسی: بررسی کتاب روانشناسی پایه یازدهم دوره دوم متوسطه
رحیم شبانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0