0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم دوره ابتدایی براساس مؤلفه های اجتماعی
نویسندگان :
ابراهیم اصابت طبری
1
نورعلی عباسپور
2
محمدمهدی نامی
3
1- پردیس شهید چمران، دانشگاه فرهنگیان، تهران
2- پردیس شهید چمران، دانشگاه فرهنگیان، تهران
3- پردیس شهید چمران، دانشگاه فرهنگیان، تهران
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا،کتاب درسی،مطالعات اجتماعی،پایه سوم ابتدایی،فرهنگ اجتماعی
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم دوره ابتدایی بر اساس مولفه های اجتماعی می پردازد. برای انجام تحقیق، ضمن تحلیل تمامی مطالب کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی شامل متن درس، تصاویر، مقایسه و پرس وجو کنید، فکر کنید و پاسخ دهید، به کار ببندیم، همفکری کنید، جست وجو کنید، بررسی کنید، مقایسه و پرس و جو کنید و تمرین کنید، فراوانی میزان توجه در محتوای مذکور به مولفه های اجتماعی آمده است. در این مقاله، مولفه های اجتماعی شامل مسئولیت پذیری و کمک به دیگران، اعتماد به نفس، همکاری و همدلی، احسان و مهربانی، نقش گروه ها و موسسات اجتماعی، رعایت نظم و قوانین و مقررات و سوال کردن می باشند. یافته ها نشان می دهد از لحاظ میزان توجه به شاخص های اجتماعی در کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی، بیشترین میزان توجه به ترتیب زیر مؤلفه های رعایت نظم، قوانین و مقررات با 39 درصد، همکاری و همدلی با 22 درصد و مسئولیت پذیری با 17درصد بوده است. همچنین، به زیر مؤلفه اعتماد به نفس کمترین توجه صورت گرفته است. در ضمن، مولفه های اجتماعی بیشتر در قالب تصاویر به دانش آموزان معرفی شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نمره دهی مبتنی بر فرآیند تدریس حل مسئله
مهناز خنیفر
حقوق ورزشی
محمدرضا محمدزاده رهنی - حسن فریدی
بررسی تاثیر فضای مجازی بر اعتقادت مذهبی دانش آموزان پسر متوسطه دوم (دبیرستان) شهرستان چالوس در سال 1403
حامد کریمی راد - مدینه محمودی
چالش های تولید کاغذ در کارخانه تولید کاغذ اوراق بهادار (تکاب)
سید محمود گلمایی
بهبود الگوریتم های نهان نگاری تصاویر بر اساس DWT-SVD با استفاده از الگوریتم توده ذرات
روح اله زارعی
بررسی رابطه دانشآفرینی و کامیابی با نقش میانجی بهرهوری نیروی انسانی در کارکنان آتش نشانی قم
محمد جواد فلاح
پیش بینی عملکرد تحصیلی بر مبنای میزان گرایش به فضای مجازی در دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه شهر آمل
رضا پاشا - محمد یوسف نوایی - الهه کتابی - منوچهر شاکری
بررسی راهکارهای جذب و گرایش نوجوانان به نماز
نگار رشید
راهحلهایی برای رفع بدفهمی دانشآموزان پایه نهم در مبحث تجزیه اتحادها
شبنم مختاری - فاطمه مفاخری - شیما مختاری
رابطه بین هوش سازمانی و فرسودگی شغلی معلمان مدارس ابتدائی
سهلا ازوجی - سهیلا کیادلیری - سعید روحانی - عاطفه حاجی تبار
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0