0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نمره دهی مبتنی بر فرآیند تدریس حل مسئله
نویسندگان :
مهناز خنیفر
1
1- آموزش و پرورش خوزستان
کلمات کلیدی :
حل مسئله،دانش مفهومی،روش های تدریس
چکیده :
ححل مسئله دارای یک تاریخچه طولانی در فعالیت تحقیق در جامعه آموزش ریاضیات است .درفرایند استاندارد حل مسئله NCTM، دانش آموزان باید قادر به بکارگیری راهبرد های آموخته شده برای مسائل جدید و ناآشنا چه در داخل و چه در خارج کلاس درس ریاضی باشند. این حمایت و پشتیبانی با پروسه خلاق حل مسائل متناظر است. در NCTM ، دانش آموزان باید قادر به تشخیص و استفاده از ارتباط میان مفاهیم ریاضیاتی باشند و نوع ارتباط درونی این مفاهیم را به خوبی درک کنند و مفهوم ایجاد یک کل واحد را فراهم سازند که کاملا شبیه به درون مایه درک دانش مفهومی است. با این وجود، رشد در روش های تدریس مبتنی بر مسئله به نظر به آرامی در حال تحول است. تحقیق حاضر با روش کتابخانه ای به استناد منابع و پؤوهش در این حوزه انجام شده است.در این مقاله سعی شده با اشاره به مبانی نظری آموزش مبتنی بر حل مسئله به معیارهای معتبر ارزیابی درس ریاضی بر اساس طرح تحلیلی کولم(1994) و سیلور وکای(2005) پرداخته شود.از نتایج مهم این مطالعه ارتقا و توجه هر چه بیشتر به مقیاس های نمره دهی یادگیری دانش آموزان از مفاهیم ریاضی ، رویه ها، فرآیندها و رتبه ریاضی آنها می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آموزش تفکر انتقادی بر قدردانی و سازگاری اجتماعی
خدیجه موسوی - پریسا نعمت زاده سوته - معصومه رضایی منش
بررسی«تجلّی خدا و رؤیت» در قرآن
مریم ضیغمی - حمیدرضا فریدی
بررسی رابطه ی اعتیاد به اینترنت با تنظیم شناختی هیجان
اصغر نعمتی
بررسی مزایا و معایب آموزش و یادگیری مجازی
زهرا هاشم پور - زهره هاشم پور
بررسی منابع سواد اطلاعاتی برای پژوهشگران ایرانی
مجید شیرزاد - ایرج شیرزاد - راضیه بلباسی
روش های نوین آموزش ریاضی دوره ی ابتدایی
شیده مهدی زاده - ثریا گرجی دیزآیادی - علی اسدی ملردی
تاثیر پژوهش در نو اوری معلمان بدو ورود به مدرسه
سحر کاظمی سرشت - زهره اکبرزاده - عطیه انصاری کزج
بررسی تاثیر 8 جلسه درمان شناختی رفتاری بر بهبود اختلال یادگیری دانشآموزان 10 تا 15 سال
لیلا حیدری
نقش مشاور و کارکنان مدرسه در ارتقاء سطح تحصیلی دانش آموزان
مجید جشیره - فضیله حوت - مهران پرهیزکار - رابیه میهن خواه
تاثیر اجرای آزمون بروس بر مقادیر تروپونین I قلبی در قبل و پس از مکمل گیری تائورین در بیماران نارسائی قلبی
فاطمه توانا
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0