0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تأثیر مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات و انعطاف پذیری شناختی اساتید بر خلاقیت نوآورانه با نقش میانجی هوش تجاری
نویسندگان :
سید قاسم علوی
1
1- دانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد
کلمات کلیدی :
مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، انعطاف پذیری شناختی، خلاقیت نوآورانه، هوش تجاری، دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای
چکیده :
هدف تحقیق تأثیر مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات و انعطاف پذیری شناختی بر خلاقیت نوآورانه با نقش میانجی هوش تجاری (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران) می باشد. جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران در سال تحصیلی 99-98 شامل14888نفر می باشند. تعداد 376 نفر با استفاده از جدول فرمول کوکران به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه در بخش میدانی استفاده شد. در این پژوهش از 4 پرسشنامه استاندارد استفاده شد. پایایی پایان نامه ها با استفاده از آلفای کرانباخ مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات(963/0)، انعطاف پذیری شناختی(635/0)، خلاقیت نوآورانه(933/0)، هوش تجاری(839/0) بدست آمد. نتایج تحقیق نشان داد هوش تجاری ارتباط بین انعطاف پذیری شناختی اساتید بر خلاقیت نوآورانه دانشجویان ورزشکار و غیر ورزشکار را میانجی گری می نماید. هوش تجاری بر مهارت های فناوری اطلاعات و انعطاف پذیری شناختی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران تأثیر دارد. جایگزین ها بر خلاقیت نوآورانه با توجه به نقش میانجی هوش تجاری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران تأثیر دارد. کنترل بر خلاقیت نوآورانه باتوجه به نقش میانجی هوش تجاری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران تأثیر دارد. رفتارهای انسانی بر خلاقیت نوآورانه با توجه به نقش میانجی هوش تجاری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران تأثیر دارد. عوامل(فردی، نگرشی، آموزشی، فنی، اقتصادی، محیطی، انسانی) بر خلاقیت نوآورانه با توجه به نقش میانجی هوش تجاری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران تأثیر دارد. هوش تجاری بر خلاقیت نوآورانه دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران تأثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی بسترهای بهینه سازی تدریس بر خط از منظر چالش و عوامل سوق دهنده در زمان اپیدمی کووید و ارائه مدل کارا
حمیدرضا قزلسفلو - زهرا رجبی
بررسی چرایی اهمیت و اجرای معماری پایداری توسط معماران در ساخت و ساز بنا
رضا جوکار سرخرودی
چگونه توانستم ترس دانش آموزم را از معلم کاهش دهم؟
رضا خیری
واکاوی توجه به اصول پدافند غیرعامل در طراحی و برنامهریزی شهرها
حسین شیرویه
وابستگی به شبکه های اجتماعی مجازی؛ عاملی بر رفتار پرخاشگرانه در بین نوجوانان
فاطمه ذبیحی حاجیکلائی
دوره ابتدایی اصلی ترین و مهمترین دوره آموزش ریاضی
زهرا محمودی - فاطمه بوربور
بررسی تاثیر آموزش و پرورش در فرایند های اجرایی و اموزشی پدافند غیر عامل
مسعود جهاندیده - عاطفه رچبی
بررسی راهکارهای بهبود برنامههای درسی، منابع آموزشی و آموزش معلمان جهت پرورش خلاقیت و کارآفرینی در کودکان ابتدایی
خاطره خزایی
نقش فناوری در رشد و توسعه ی همه جانبه ی آموزش ریاضی
زهرا لاچینی
طراحی لباس با الهام از نقوش هندسی ارگ بم
فرشته حبیب زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0