0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
راه کارهای علاقمند سازی دانش آموزان ابتدایی به حفظ شعر و آشنایی آن ها با شاعران ایرانی
نویسندگان :
سیما دلیری
1
1- دانشگاه الزهرا تهران
کلمات کلیدی :
شعر،شاعر ایرانی،خلاقیت،مهارت های زبانی،تفکر انتقادی
چکیده :
هدف پژوهش حاضر علاقمند سازی دانش آموزان ابتدایی به حفظ شعر و آشنایی آن ها با شاعران ایرانی بود. روش پژوهش از نوع کیفی بود . جامه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه ی سوم شهرستان قائمشهردر سال 1403-1402 بود. نمونه گیری به روش خوشه ای و افراد نمونه دانش آموزان پایه سوم کلاسم (به تعداد 30 نفر)در دبستان دخترانه شاهد بود. ابزار پژوهش شامل مشاهده و پرسش نامه معلم ساخته،بود.نتایج به دست آمده از این پژوهش حاکی از این بود که آشنایی و علاقه مند کردن دانشآموزان به شاعران ایرانی و شعر، امری ممکن و دست یافتنی است و معلمان میتوانند با استفاده از روشهای خلاقانه و جذاب، دانشآموزان را به دنیای شگفتانگیز شعر و ادبیات فارسی رهنمون شوند.از سایر نتایج به دست آمده می توان به این موضوع اشاره کرد که آموزش شعر، فواید متعددی برای دانشآموزان دوره ابتدایی، از جمله خلاقیت، تفکر انتقادی، مهارتهای زبانی، هویت فرهنگی و درک مطلب و ... دارد. با استفاده از روشهای خلاقانه و هدفمند، میتوان شعر را به عنوان ابزاری برای استفاده و رشد و پیشرفت دانشآموزان در این مقطع تحصیلی مورد استفاده قرار داد
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی چالش های اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ارائه ی راهکار
علی باقری فر - صدیقه خواجه حقیقی - لیلا نظری - مهناز نجاری
بررسی میزان تحقق اهداف برنامه شاد ادارات آموزش وپرورش منطقه بندپی شرقی وغربی شهرستان بابل 1400-1399
فهیمه قلی پور گودرزی
روش های نوین و فعال در تدریس
زینب رضوانی - نرگس مصلحی - مریم حقیقت - میترا ناصری مقدم - سارا نعمتی چلابی
عوامل موثر بر افزایش نگرش پژوهش در دانش آموزان توسط سیستم آموزشی
سیده زهرا یحیائی
پیشبینی میزان مشارکت دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر مشهد در فعالیتهای ورزشی همگانی بر اساس عوامل شخصیتی (NEO)
رضا رجب زاده - محسن حلاجی - شیرین مهاجری نیاکی
روشهای نوین تدریس؛ ابزارهایی تسهیلگر در فرآیند یاددهی- یادگیری دوره ابتدایی
زهره یوسفی نژاد لنگرودی - پروین احمدی
بررسی تاثیر تشویق و تنبیه در تعلیم و تربیت
هانیه جعفرنیا صومعه سرایی - حسن جعفرنیا صومعه سرایی
نقش تفکر و پژوهش در آموزشهای مجازی مدارس
سحر کاظمی سرشت - فاطمه صابر ازموده - نازی مرتاض خو
فناوری واقعیتافزوده گامی درجهت بهبود یاددهی و یادگیری ریاضیات مدرسهای
فرشته فتحی - محمد جواد اسلام پور - مهدیه اجدادی
الگوهای تدریس کارآمد با رویکرد شناختی برای آموزش مجازی علومتجربی: یک مطالعه پدیدارشناسی
محمد دلاور - فاطمه احمدی - فریده حمیدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0