0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر مهارت های تفکر انتقادی در شایستگی حرفه ای دانشجومعلمان در کارورزی
نویسندگان :
نگین توماج
1
1- آموزش و پرورش استان گلستان
کلمات کلیدی :
تفکر انتقادی، شایستگی حرفه ای . کارورزی، دانشجومعلمان، تربیت معلم،
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر مهارت های تفکر انتقادی در کسب شایستگی های حرفه ای دانشجومعلمان در دوره های کارورزی دانشگاه فرهنگیان است. ابزار جمع آوری اطلاعات در این پژوهش، فیش برداری از منابع و اسناد مکتوب است. ابتدا به تبیین تعاریف اسناد مرتبط با تفکر انتقادی و کارورزی و شایستگی های حرفه ای معلمان پرداختیم. سپس به منظور بررسی ارتباط دو مولفه ی تفکر انتقادی و شایستگی حرفه ای ،پژوهش های انجام شده با محوریت تفکر انتقادی و تعلیم و تربیت و آموزش معلمان مورد مداقه قرار گرفتند، در پایان نیز راهکارهای افزایش مهارت تفکر انتقادی در معلمان و دانش آموزان بیان گردید. معلمان آینده، دانشجو معلمان کنونی هستند که باید برای تمرین و آماده سازی آن ها اهتمام بسیار داشت. براساس یافته های تحقیق، می توان یکی از عوامل موثر در حرفه ای شدن معلمان را، گسترش توانایی تفکر انتقادی در آنان دانست. این امر به منظور انجام رسالت دانشگاه فرهنگیان که همانا تربیت معلمانی پژوهشگر، خودباور، کارآفرین، خلاق و توانا در تولید علم، ضرروری است، چرا که تفکر انتقادی برای دانشجومعلمان به منظور درک موقعیت و خودباوری، تصمیم گیری و درنهایت انجام تدریس موثر بسیار کاربرد دارد و شایسته است در خصوص آموزش تفکر انتقادی و توجیه معلمان و مدیران در دوره های کارورزی اقدام گردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی خوشبینی تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دورهی دوم کلاسهای چندپایه مقطع ابتدایی شهرستان سقز
نگار عبدالله نژاد - یونس فیضی - گیلار شهزاد
بررسی علل عدم همکاری دانش آموزان در فضای مجازی(دبیرستان دخترانه ادب، شهرستان اسلامشهر)
سوگند ربیع پور
پیش بینی روابط بین سبک های یادگیری، اضطراب ریاضی دانش آموزان هنرستانی (مطالعه موردی: پایه دهم و یازدهم ناحیه 2 شهرری)
فاطمه مرادی
بررسی میزان دلالت آیات قرآن درحوزه توحیددر کتب دین وزندگی دوره دوّم متوسّطه
جعفر کارگزار
ترویج یادگیری مداوم برای ارتقاء آموزش و پژوهش در محیطهای دانشگاهی و مدارس
فاضله سیفی - رودابه حسن پور لیما
فناوری اطلاعات و ارتباطات و رشد اقتصادی
فاطمه محمدی هچرودی
چگونه توانستیم با رویکرد آموزش پژوهش محور، ضعف مطالعه و کتابخوانی دانش آموزان را بهبود بخشیم.
لیلا گرایلی افرا - زلیخا گرایلی افرا - بنفشه زارعی - سمانه شریف زاده
تحلیل شناختی مزایا و معایب دوپینگ در ورزش
سهیلا نور تیلوری - معصومه بزرگی - معصومه پلنگیان - فائزه شیرج کلاری
تحلیل محتوای بخش احتمال کتاب آمار و احتمال پایه یازدهم بر اساس دیدگاه ریاضیات واقعیتمدار
نوید محمدی - محمد جواد اسلامپور - مهدیه اجدادی
تاثیر خلاقیت دانش آموزان بر یادگیری آنان از دیدگاه معلمان (مورد مطالعه: معلمان مقطع ابتدایی شهرستان چالوس)
حاتمه رجبی نیا - جعفر نصیر ناتری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0