0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تأثیر سلامت روان بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دورهی دوم ابتدایی
نویسندگان :
نادیا گنجعلی پور
1
پرشنگ رشیدزاده
2
هاوژین گنجعلی پور
3
1- آموزش و پرورش سقز
2- آموزش و پرورش سقز
3- آموزش و پرورش سقز
کلمات کلیدی :
سلامت روان،پیشرفت تحصیلی،خودکارآمدی تحصیلی،دانشآموزان دورهی دوم ابتدایی سقز
چکیده :
هدف این پژوهش سنجش تأثیر سلامت روان بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دورهی دوم ابتدایی بود. پژوهش از نظر هدف، كاربُردي و از حيث روش، تحقيقي توصيفي از نوع همبستگي بود. جامعه آماری شامل کلیهی دانشآموزان دورهی دوم مقطع ابتدایی شهر سقز (برابر با 10500 نفر) بود که بر اساس فرمول کوکران تعداد 370 نفر به عنوان حجم نمونه مشخص و روش توزیع به شیوه تصادفی در دسترس در نظر گرفته شد. ابزار سنجش شامل پرسشنامه سلامت روان گلدبرگ (1972) با پایایی 0.802 پرسشنامه پیشرفت تحصیلی فام و تیلور (1990) با پایایی 0.786 و پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی جینکز و مورگان (1999) با پایایی 0.816 بود. تجزیهوتحلیل دادهها با آزمونهای آماری همبستگی و رگرسیون در بستر نرمافزاری اسپیاساس بود. نتایج بیان کرد بین سلامت روان با پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دورهی دوم ابتدایی شهر سقز رابطه معنیداری وجود دارد. 17.1 درصد نمرات پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دورهی دوم ابتدایی شهر سقز ناشی از نمرات سلامت روان آنها میباشد. با افزایش میزان سلامت روان، میزان پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دورهی دوم ابتدایی شهر سقز افزایش پیدا میکند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم با استفاده از روشهای فعال تدریس کلاس درس را شاد کنم بی انگیزه بود ن دانش اموزان کاهش دهم ویادگیری آنها را ارتقاء بخشم
فخرالسادات عابدینیان
بررسی عوامل مؤثر برتربیت انسان از دیدگاه امام سجادعلیه السلام در صحیفه سجادیه
فاطمه فکری خطیبی - مطهره مرتضی زاده - فاطمه مناف زاده ملکشاه
بررسی رابطه سبک های رهبری در مدیریت مدارس با بکارگیری فناوری اطلاعات و یادگیری سازمانی
حسین مومنی مهموئی - مرتضی دستوری
بررسی میزان دلالت آیات قرآن درحوزه توحیددر کتب دین وزندگی دوره دوّم متوسّطه
جعفر کارگزار
اقدام پژوهی و استفاده از فناوری های نوین در کلاس درس
آرزو موسوی - معصومه همتی زاده - زینب داودی
تسهیلگری:حلقه گمشده آموزش
سعیده کریمی - فاطمه کریمی
مدارس آینده با تاکید بر لزوم تغییر محتوای دروس متناسب با تغییرات تکنولوژیکی
مرجان گلستانی - مهدی حسین زاده
کاهش مشکلات خانوادگی دانش آموزان از طریق مدیریت مدرسه
محمد اسماعیلی - المیرا بذرافشان
اثرات مثبت آموزش مجازی در یادگیری دانش آموزان
محدثه جعفرلو
بررسی روش های ارزشیابی به عنوان ابزاری برای پیشرفت در آموزش و یادگیری ریاضیات
مهلا سالمی - فاطمه برزگر - ایرج سالمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0