0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر گذاری الگوهای پژوهشی (درس پژوهی و اقدام پژوهی )بر رفع موانع نوآوری در محیط های آموزشی با محوریت مدارس آموزش و پرورش شهرستان سبزوار
نویسندگان :
مریم اصغری
1
مهری محمدی
2
فاطمه السادات جعفری
3
1- آموزش و پرورش ششتمد
2- آموزش و پرورش ششتمد
3- آموزش و پرورش ششتمد
کلمات کلیدی :
الگوهای پژوهشی (اقدام پژوهی، درس پژوهی)،موانع نوآوری،محیط های آموزشی، مدارس آموزش و پرورش شهرستان سبزوار
چکیده :
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر گذاری الگوهای پژوهشی متناسب با رفع موانع نوآوری در محیط های آموزشی با محوریت مدارس آموزش و پرورش شهرستان سبزوار است که به شیوه ی تجربی – همبستگی در مهر ماه 1397 به این گونه که معلمانی که در اجرای برنامه های درس پژوهی و اقدام پژوهی دارای تجربه بودند با طراحی سوالاتی از موانع نوآوری میزان تاثیر گذاری الگوهای پژوهشی اشاره شده بر رفع موانع نوآوری رابا نظر خواهی از آنان بررسی و اجرا نمودیم؛ جامعه ی آماری ما در پژوهش حاضر کل معلمان مدارس آموزش و پرورش شهرستان سبزوار بوده اند که 210 نفر به شیوه ی تصادفی طبقه بندی شده به عنوان نمونه ی آماری انتخاب گردیدند،در پژوهش حاضر از پرسشنامه ی محقق ساخته ی تاثیر الگوهای پژوهشی ( اقدام پژوهی و درس پژوهی) بر رفع موانع نوآوری که دارای ۴ سوال ۴ گزینه ای و یک سوال در ارتباط با سابقه ی انجام فعالیت های پژوهشی با ضریب آلفای کرونباخ 0.325 استفاده شده است؛ بعد از تجزیه وتحلیل اطلاعات می توان نتیجه گرفت که فرضیه های پژوهش الگوی پژوهشی درس پژوهی و اقدام پژوهشی بر فاصله گرفتن از روش های تدریس معلم محور(مانع نوآوری)موثر است، الگوی پژوهشی درس پژوهی و اقدام پژوهشی بر فاصله گرفتن از ضعف تخصص ومهارت در تدریس(مانع نوآوری)موثر است، الگوی پژوهشی درس پژوهی و اقدام پژوهشی بر فاصله گرفتن از نظارت های سازمان نیافته(مانع نوآوری)موثر است، الگوی پژوهشی درس پژوهی و اقدام پژوهشی بر زمینه سازی جهت استفاده از نتایج پژوهش های انجام شده موثر است تایید و به دنبال آن فرضیه اصلی پژوهش الگوی پژوهشی درس پژوهی و اقدام پژوهشی بر رفع موانع نوآوری در نظام آموزشی موثر است تایید می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسي عوامل موثر در هدايت تحصيلي دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهرستان دهلران
فرشته هواسی - سما خسروي - منا نصراللهي - طاهره شوهان
آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و مدارس
محمد اسماعیلی - نفیسه امین - سارا نظام پرست - فاطمه گلچین
چگونه توانستم دانش آموزان پایه پنجم دبستان شاهد را به فعالیت های قرآنی عالقه مند کنم؟
مجتبی قویدل
ادغام کسب و کار دیجیتالی و اقتصاد سبز؛ فرصت هایی برای توسعه ی پایدار زیست محیطی
سیده رقیه رمضان زاده مقری - مریم کاردگر
Age and Language Learning: Exploring the Impact of the Critical Period Hypothesis on ESL/EFL Learners
َAtefeh Borunllou - Mohammad Mohammadi
اعتیاد به اینترنت و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان در ایام شیوع کروناویروس کووید-19
فاطمه عبدالمحمدی - شهلا گروسی - سحر کاظمی سرشت
تأثیر وضعیت اجتماعی- اقتصادی خانواده بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با نقش میانجی راهبردهای مقابله ای
حمیده لطفی - فرانک پایدار
تاثیر رضایت شغلی معلمان ریاضی در بکارگیری روش های نوین تدریس
فاطمه احمدی راد - نادره حمیدی
بایسته های کاربرد فناوری آموزشی در نظام آموزشی
علیرضا طاهرنژاد
راهبردهای حل مسأله دوره ابتدایی
فاطمه کشوری محبوب
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0