0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
Age and Language Learning: Exploring the Impact of the Critical Period Hypothesis on ESL/EFL Learners
نویسندگان :
َAtefeh Borunllou
1
Mohammad Mohammadi
2
1- Ministry of Education
2- Ministry of Education
کلمات کلیدی :
Critical Period Hypothesis،,Second Language Acquisition،Age and Language Learning،EFL،ESL
چکیده :
The Critical Period Hypothesis (CPH) posits that there is a biologically determined window during which language acquisition occurs most effectively. This paper explores the role of age in second language acquisition (SLA), with a focus on how the CPH influences learners in English as a Second Language (ESL) and English as a Foreign Language (EFL) contexts. Drawing on recent studies, the paper examines the advantages younger learners have in acquiring native-like proficiency in pronunciation and grammar, due to heightened neural plasticity. It also highlights the potential for older learners to achieve functional proficiency, relying on cognitive maturity and metalinguistic awareness. The research underscores the importance of age, motivation, and learning environment in shaping language acquisition outcomes. Pedagogical and policy implications are discussed, emphasizing the need for tailored teaching strategies and support for both young and adult learners. Future research directions are suggested, particularly in exploring how older learners can overcome age-related challenges through technological tools and personalized instruction.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی در بهبود وضعیت فراخنای توجه و اضطراب دانش آموزان مبتلا به اضطراب فراگیر
نجمه صابری - زهرا صابری - لیلا صابری
بررسی ارتباط جامعه برند آنلاین، کیفیت رابطه نام تجاری و وفاداری به نام تجاری (مطالعه موردی: مشتریان شرکت بهار نارنج شهرستان بابل)
سیروس کلوانی
اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان در دوران پساکرونا
مهناز عباسیان قهنویه
سواد مالی در میان نوجوانان
اکرم تفتیان - محمد زارع
چگونه توانستم با استفاده از روش های نوین و خلاقانه، عملکرد دانش آموزانم را در یادگیری درس کار و فناوری ارتقاء دهم؟
فاطمه میهن دوست
نگاهی به رویکرد STEM و نگرش معلمان داخل و خارج از کشور بر آن
فرشته گلیان
شناسایی توسعه کدهای اخلاقی برای مدیریت شهری مبتنی بر توسعه پایدار با روش دلفی
داود کیاکجوری - جعفر کیالاشکی - محمدجواد تقی پوریان - مریم رحمتی
تحلیل اکتشافی موانع استقرار سیستم اطلاعات مدیریت در اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان
افسانه جاویدان
آموزش عالی و جهانی شدن
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - پرتو سادات یزدانی
اثر بخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر خودکارآمدی دانش آموزان متوسطه اول
سیده سکینه ذبیحی - حکیمه ضامنی جعفرکلائی - سیده فاطمه زهرا ذبیحی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0