0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی عوامل انگیزاننده حمایت ورزشی (اسپانسری) در استان مازندان
نویسندگان :
سیدحسین علوی
1
فرشاد امامی
2
علیرضا کثیری
3
1- دانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد، دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت اله آملی آمل
3- دانشگاه آزاد اسلامی
کلمات کلیدی :
بازاریابی ورزشی، حمایت مالی در ورزش، عوامل انگیزاننده، استان مازندران
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل انگیزاننده حمایت ورزشی از دیدگاه مدیران ورزشی و مدیران شرکتها در استان مازندران بود. روش پژوهش حاضر، توصیفی- پیمایشی و از نوع پژوهشهای کاربردی بود که جامعه آماری این تحقیق را کلیه مدیران کارخانجات و شرکتهای خصوصی، رؤسا، نائب رئیسان هیئتها و مدیران باشگاههای ورزشی استان مازندران تشکیل می دادند. نمونه پژوهش حاضر 243 نفر شامل 123 مدیر شرکت و 120 مدیر ورزشی بود. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته با مقیاس پنج ارزشی لیکرت بود که روایی صوری و محتوایی آن توسط متخصصان و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ (93/0) تأیید شد. از روش تحلیل عاملی اکتشافی با چرخش متعامد به منظور شناسایی عاملهای انگیزاننده حامیان ورزشی استفاده شد و با استفاده از نرم افزار لیزرل و روش تحلیل عاملی تأییدی، عاملهای مستخرج شده مورد تایید قرار گرفت. با توجه به غیر طبیعی بودن توزیع دادهها با استفاده از نتایج آزمون کلموگراف اسمیرنوف، از آزمون یومنویتنی جهت مقایسه دیدگاههای دو گروه مدیران استفاده شد و در نهایت برای اولویتبندی عوامل انگیزاننده، آزمون فریدمن مورد استفاده قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که به ترتیب اولویت و اهمیت شش عامل محیطی (M=4/07; S.D= 0/73)، عامل تبلیغاتی (M=3/905; S.D= 0/65)، عامل ساختاری (M=3/902; S.D= 0/68)، عامل فرهنگی (M=3/89; S.D= 0/66)، عامل تسهیلاتی (M=3/81; S.D= 0/73) و در نهایت عامل مدیریتی (M=3/66; S.D= 0/77)، به عنوان عاملهای انگیزاننده حامیان ورزشی از دیدگاه کلیه مدیران (شرکتها و ورزشی) مطرح بودند. نتایج آزمون فریدمن تفاوت معنیداری را بین اولویت عوامل از دیدگاه کل آزمودنیها نشان داد. همچنین در مقدار اهمیت عامل تسهیلاتی، بین دیدگاه مدیران شرکتها و مدیران ورزشی تفاوت معنیداری مشاهده شد. با توجه به اهمیت بالای عوامل محیطی و تبلیغاتی از دیدگاه هر دو گروه مدیران، به نظر میرسد جهت جذب بیشتر حامیان ورزشی باید بستر لازم را برای رسیدن آنها به اهدافشان فراهم کرد و توجه ویژهای به عواملی چون افزایش کیفیت مسابقات ورزشی، جذب بازیکنان و مربیان مشهور و پوشش رسانهای قوی مبذول داشت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ضرورت توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس و موانع و چالش های پژوهش در مدارس دوره متوسطه اول
خدایار دژکامه - خورشید کرمیان - رباب توپا اسفندیاری - زهرا کاویانی
حل مسئله در آموزش ریاضی
حسین باکویی - عاطفه اندی - محمد رضا خلیل ارجمندی - محمدرضا خلیلی - سمانه بالویی جامخانه
بررسی رابطه سبک های رهبری در مدیریت مدارس با بکارگیری فناوری اطلاعات و یادگیری سازمانی
حسین مومنی مهموئی - مرتضی دستوری
بررسی چگونگی تاثیر انگیزش در یادگیری دانش آموزان
لیلا بانی - آرزو شکوری
بررسی تاثیر رهبری اخلاقی بر تاب آوری سازمانی و پاسخگویی اجتماعی معلمان
حسین مومنی مهموئی - امیرعباس اکبریان
تاثیر فناوری اطلاعات در آموزش و بررسی مزایا و معایب آن
سپیده احمدی جویباری - صاحبه احمدی جویباری - مهدی احمدی جویباری - اعظم السادات قریشی نژاد - لیلا محمدنژاد
تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر صلاحیت های حرفه ای معلمان
زهرا مردان زاده
Unconditionally Artinian Integrability for Multiply Dedekind, Hyperbolic, Tangential Primes
Kianoosh Sabzipour
بهبود درک دانش آموزان در رابطه با تبدیل واحدهای اندازه گیری طول (مسافت)
لیلا جلالی گرمرود - فریبا میرفخرایی - بهار خواجوندخوشلی - حیدر پالوج
رویکرد جدید در پهپادها مبتنی بر زنجیره بلوکی برای اتوماسیون زنجیره تأمین
رحیم اصغری - محمد الهیاری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0