0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی چگونگی تاثیر انگیزش در یادگیری دانش آموزان
نویسندگان :
لیلا بانی
1
آرزو شکوری
2
1- پیام نور واحد خوی
2- آزاد اسلامی واحد سلماس
کلمات کلیدی :
انگیزه ،یادگیری، دانش آموزان
چکیده :
هدف از انجام این تحقیق بررسی چگونگی تاثیر انگیزه در یادگیری دانش آموزان است. مسأله ی انگیزش عاملی بسیار مهم و یکی از شروط اساسی یادگیری است. انگیزش با یادگیری ارتباط تنگاتنگی دارد زیرا یادگیری فرآیند فعالی استکه مستلزم کوشش عمدی وآگاهانه است. حتی اگر دانش آموزی از توانایی بالایی برخوردار باشد، هنگام یادگیری توجه کافی نداشته باشد و از خود کوشش نشان ندهدقادر به یادگیری نخواهد بود. این پژوهش باروش علمی-مروری (کتابخانه ای)انجام گرفته است ودرتهیه ی آن ازکتاب ها،مقالات ،فصل نامه های معتبراستفاده شده است. يافته هاي اين مقاله نشان ميدهد بدون انگیزش، یادگیری ممکن نیست و مهم ترين شرط يادگيري است وجایی که یادگیری نباشد تدریسی وجود ندارد. تا دانش آموز برانگیخته نشود، نمی توان از هوش و استعداد او در یادگیری استفاده کرد و بیشترین سهم را درپیش بینی عملکرد تحصیلی دارد. نتیجه ای که گرفته میشودکه انگیزش با یادگیری ارتباط زیادی دارد، در میان عوامل متعدد و گوناگون (فردی ومحیطی) تأثیرگذار بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی یادگیرندگان، انگیزش نقش برجسته و بلکه مهم تری را ایفا می نماید.. زیرا یادگیری فرآیندی متعالی است که مستلزم کوشش عمدی و آگاهانه است. حتی اگر دانش آموزانی که از توانایی بالا برخوردارند، هنگام یادگیری توجه کافی نداشته باشند و کوشش از خود نشان ندهند، قادر به یادگیری نخواهند بود. برای این که دانش آموزان بتوانند از برنامه های درس آموزشی حداکثر بهره را ببرند، باید مربیان و پرورشکاران زمینه ای فراهم آورند که در آن دانش آموزان به درگیری در فعالیت های یادگیری برانگیخته شوند
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر توانمندسازی علمی و بهبود سطح آموزش منابع انسانی در ارتقا عملکرد شغلی (توسط آزمون فرضیات)
نسرین سیمائی
تأثیر هوش مصنوعی بر نظام آموزشی: فرصت ها و چالش ها
علی ابراهیمی - مریم زمانی
محاسن و معایب آموزش مجازی در مدارس و دانشگاه ها
مرضیه دهقان - فاطمه دهقان
بررسی مقایسه ای حملات امنیتی در شبکه های حسگر بی سیم
پویان صالحی - مرنضی غضنفری - نادی علیزاده
چگونه توانستم مشکل ناسازگاری دانش آموز ابوالفضل جوانی را کاهش دهم؟
عارف اصغری لاریمی
بررسي تاثير روش تدريس مبتني بر تفكر خلاق بر ميزان پيشرفت تحصيلي و انگيزه پيشرفت دانش آموزان ابتدايي در درس علوم شهرستان بابلسر
لیلا تیرپور مشهدسر
تأثیر مربیگری بر توسعه و مدیریت دانش دانشجو معلمان
مرتضی قاسمی اقدمی - زهرا ترکاشوند
چالش ها و مسئولیت های آموزشی در درس ریاضی
مریم یوسفی تبار فیروزجاه - فاطمه احمدی راد - فاطمه طالب پور آقا ملکی - مرضیه سادات حسن پور اطاقسرا
چگونه توانستم با استفاده از راهبردهای تلفیقی، مشکل ترس از درس املا دانشآموز پایه دوم کلاسم را بهبود بخشم؟
اکرم دماوندی
چگونه توانستیم دانش آموزان را با قلب و انواع رگ آشنا کنیم؟ (درس پژوهی)
محبوبه مراد زاده جدول نو - زهرا خانه گیر - ملیحه براهویی - زینب جرگه - اطهره زابلی - مهدی خانگیر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0