0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مقایسه اثر تمرینات ادراکی بینایی، حسی حرکتی بر رسایی وخوانایی متون نوشتاری دانش آموزان ایرانی پایه ابتدایی با مشکلات رشدی
نویسندگان :
امید شیرانی نژاد
1
محمدرضا صادقیان شاهی
2
محمدرضا رحمانی
3
ناصر حوائی
4
1- دانشگاه یزد
2- دانشگاه یزد
3- دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا
4- دانشگاه علوم پزشکی تبریز
کلمات کلیدی :
جامعه آماری معلمان،تمرینات حسی حرکتی،تمرینات درکی بینایی،مشکلات رشدی،مهارت نوشتاری
چکیده :
چکیده یکی از عوامل زیربنایی مهارت نوشتاری یکپارچگی توالی دیداری، حسی وحرکتی می باشد در این میان دانش آموزانی هستند که از لحاظ جسمانی و رفتاری عادی به نظر می رسند اما در مهارت نوشتاری نیازمند حرکات اصلاحی می باشند هدف ازاین مطالعه مقایسه اثر تمرینات ادراکی بینایی و حسی حرکتی بر رسایی وخوانایی متون نوشتاری دانش آموزان پایه ابتدایی با مشکلات رشدی می باشد. این پژوهش نیمه تجربی و از نوع پیش آزمون و پس آزمون بوده و از لحاظ هدف جزء تحقیقات کاربردی است. به منظورانجام این مطالعه60 دانش آموز از بین جامعه آماری پایه دوم و سوم که در دسترس بودند انتخاب شدند. ابزار تحقیق شامل آزمون شاپیرو و بلک،که برای توصیف داده های جمع آوری شده از شاخص های میانگین و انحراف استاندارد و برای بررسی توزیع طبیعی داده ها از آزمون شاپیرو-ویلک استفاده شد. ابتدا پیش آزمون دیکته و کپی انجام گردید و سپس هشت هفته مجموعا شانزده جلسه تمرینات بینایی، حرکتی و حسی حرکتی را اجرا گردبد. پس آزمون دیکته و کپی از آنان به عمل آمدپس از تجزیه تحلیل یافته ها بر اساس نرم افزار SPSS، نتایج نشان داد که در حوزه دیکته نویسی فرم یا شکل کلمه و فضای بین کلمات و شیب کلمه بین پیش آزمون و پس آزمون در گروه های بینایی، حرکتی و کنترل نتایج متفاوت و معنادار بود. همچنین مولفه راستای کلمه نتایج معناداری را در قیاس پیش آزمون و پس آزمون نشان داد. نتایج و تمرینات این مطالعه می تواند به منظورایجاد حرکات اصلاحی در روش های تدریس معلمان گنجانده شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش فناوریسیار و شبکههای اجتماعی مجازی به عنوان ابزاری برای یاددهی و یادگیری
ام کلثوم حسین زاده - سحر امیری رودباری
مروری بر پرورش منش های تفکر در یادگیرندگان دیدگاه های صاحب نظران برنامه درسی
سمانه بهرامی - علی گل افشانی - سمیه ترابی سورکی
ارزیابی راههای افزایش بهرهوری شغلی نیروهای انسانی متخصص در حوزه اداره کل سرمایه انسانی شهرداری شیراز (توسط مدل ExpertChoice)
نسرین سیمائی
تأثیر کلاس درس معکوس بر نتایج یادگیری دانش آموزان
صغرا شوریده - مریم شاهوند - سکینه یعقوبی بصیر
نقش مدیریت معلم در شکوفا کردن استعداد دانش آموزان
ملیحه صادقی - ابراهیم صادقی
ایجاد ساختار مدیریت یکپارچه برای توسعه شرکت زمرد (با رویکرد عارضه یابی وضع موجود)
محمد سلیمانی - حسنعلی آقاجانی
تحلیل بسترهای بحران مدیریت منابع آب کشور و نحوه مدیریت آن
ملیحه صادقی - ابراهیم صادقی
تربیت معلم و نیاز مبرم به آموزش انشا
سید رضا ابراهیم پور - فرسا اصغرپور علمداری - محمود علی اصغرپور موزیرجی - علیرضا رحیمی
مزایا و معایب آموزش مجازی در سیستم آموزشی
جمیل حاتمی - محسن محمدی
چگونه توانستم با استفاده از محبت و دادن فرصت در پاسخها رفتار اضطرابی و نگرانی دانشآموز خود سمیرا را حل کنم و باعث پیشرفت تحصیلی او شوم.
لیلا صالحی - سمیه مصطفوی - زهرا علی پور - الهه عباسی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0