0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
معلم طراز نظام جمهوری اسلامی ایران
نویسندگان :
معصومه رضائی منش
1
فاطمه ولی پور
2
سیده خدیجه موسوی
3
1- دانشگاه فرهنگیان مازندران- پردیس فاطمه الزهرا(س) ساری
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل
3- دانشگاه فرهنگیان- مرکز آموزش عالی بیت الهدی آمل
کلمات کلیدی :
معلم، طراز جمهوری اسلامی، تعلیم و تربیت، انسان کامل
چکیده :
تعلیم و تربیت بهعنوان مسئلهای با قدمت آفرینش انسان، همواره موردتوجه بوده و یک رکن اساسی است که هم از نظام سیاسی و برنامهریزی کشور تأثیر میپذیرد و هم بر آن تأثیر میگذارد و در این مسئله مهم وجود معلم شایسته بهعنوان یک عنصر تأثیرگذار است که میتواند ضامن تحقق آرمانها و اهداف کشور گردد. در کشور جمهوری اسلامی ایران نیز که مبتنی بر احکام اسلامی است معلم نقش عمده و تأثیرگذاری را در طول تاریخ ایفا کرده و میکند؛ اما این مطلب که چه کسی و با چه ویژگیهایی میتواند این نقش را بپذیرد؟ سؤالی است که در جوامع مختلف با توجه به سیاستها و نظام حاکم بر آن کشور به آن پاسخ داده میشود. معلم در نظام اسلامی باید مصداق ویژگیهای معرفیشده در منابع دینی- اسلامی در ابعاد مختلف باشد. در این مقاله به روش کتابخانهای ابتدا به بررسی ویژگیهای معلم از منظر قرآن و منابع دینی پرداختهشده و سپس با توجه به این ویژگیها معلم در طراز نظام جمهوری اسلامی تعریفشده که معلم باید مصداق انسان کامل ازنظر اسلام باشد تا بتواند انسانهای کاملی را در جهت غایت نهایی قرب الهی تربیت نماید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی علل عدم همکاری دانش آموزان در فضای مجازی(دبیرستان دخترانه ادب، شهرستان اسلامشهر)
سوگند ربیع پور
آموزش عالی و جهانی شدن
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - پرتو سادات یزدانی
واکاوی میزان انعکاس مولفه های نفی قومیت محوری در محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی
علی یعقوبی
بررسی رساله آپولوژی افلاطون و تبیین دلالتهای تربیتی آن
سارا هراتی - زینب طیبی
پژوهش وشناسایی علل افت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه اول با استفاده از الگوریتم های پیش بینی کننده هوش مصنوعی
اعظم کرمی بیارجمند - علی اکبر نقابی
سیستم های آموزشی جدید و نوآورانه برای رهبری نسل بعدی به موفقیت
حسین سعیدی - فاطمه شکری - فرشته شکری
شناسایی سبک های مدیریت کلاس بر اساس تجربیات دبیران آموزش و پرورش شهرستان ساری
اسحق علی خطابی - بهزاد باقریان - خدیجه باباپوری - سعید خدابخشی
بررسی تاثیر مدیتیشن بر یادگیری ریاضی دانشآموزان پایه هفتم
زهرا عبدی
چگونه توانستیم، رفتارهای نامطلوب از جمله دزدی باران دانش آموز پایه ی سوم ابتدایی را بهبود بخشیم؟
معصومه احمدی براورسان - طاهره احمدی براورسان
نقش تفکر و پژوهش در آموزشهای مجازی مدارس
سحر کاظمی سرشت - فاطمه صابر ازموده - نازی مرتاض خو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0