0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
آیا آموزش مهارت های زندگی بر پرخاشگری و احساس امنیت اجتماعی در دانش آموزان دوره دوم ابتدایی موثر است؟
نویسندگان :
هدی کوچکی
1
نرگس راونگ
2
1- آموزش و پرورش چالوس / دانشگاه آزاد چالوس
2- آموزش و پرورش چالوس / دانشگاه آزاد چالوس
کلمات کلیدی :
مهارت های زندگی،پرخاشگری،امنیت اجتماعی،دانش آموزان
چکیده :
مهارتهای زندگی تواناییهایی هستند که با تمرین مداوم پرورش مییابند و شخص را برای روبهرو شدن با مسائل روزانه زندگی، افزایش تواناییهای روانی، اجتماعی و بهداشتی آماده میکنند. سازمان جهانی بهداشت مهارتهای زندگی را چنین تعریف نموده است: توانایی انجام رفتار سازگارانه و مثبت به گونهای که فرد بتواند با چالشها و ضروریات زندگی روزمره خود کنار بیاید.هدف پژوهش حاضر پاسخ به این سوال بود که آیا آموزش مهارت های زندگی بر پرخاشگری و احساس امنیت اجتماعی در دانش آموزان دوره دوم ابتدایی شهرستان چالوس موثر است؟ این مطالعه نیمهتجربی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل و پیگیری بود. جامعه پژوهش دانش آموزان دوره دوم ابتدایی شهرستان چالوس در سال تحصیلی 1401_1402بودند. برای نمونهگیری پس از بررسی معیارهای ورود به مطالعه، تعداد 30 نفر با روش نمونهگیری هدفمند انتخاب و با روش تصادفی ساده در دو گروه مساوی جایگزین شدند. در گروه آزمایش جلسات 45 دقیقهای (هفته ای دو جلسه) با روش مهارت های زندگی آموزش دیدند و گروه کنترل در لیست انتظار برای آموزش قرار گرفت. ابزارهای پژوهش مقیاسهای پرخاشگری و امنیت اجتماعی بودند. داده ها با استفاده از آزمون های تحلیل کوواریانس چند متغیری (مانکووا) و تک متغیری (آنکووا) در نرمافزار SPSS-23 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتههای پژوهش نشان داد که گروهها از نظر جنسیت، سن و تحصیلات تفاوت معنیداری نداشتند (05/0
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی اهمیت و نقش شهرداریها در تحقق و پویایی اقتصاد مقاومتی
حسین شیرویه
یاددهی – یادگیری به سبک معکوس
علی اکبر کریم پور - هادی کازرونی شامیری
بررسی تاثیرگذاری شادکامی بر سلامت روانی (مطالعه موردی دانش آموزان ناحیه ۱ زاهدان)
نازنین زهرا دهانی - سارا دهانی - لیلا نظری - شهلا شادمان
نقش شادی و نشاط در مدارس و تاثیر آن بر سلامت روان دانش آموزان ابتدایی
لیدا شش پری - حسین مومنی مهموئی
رویکرد سازنده گرایی به فناوری در آموزش ریاضی
مرتضی گرزین نژاد - نگین صادقی - علی توسلی
آموزش در مدارس
سیده لیلا سمائی - پریسا کیا لاشکی - صدیقه موسوی
نقش تفکر و پژوهش در آموزشهای مجازی مدارس
سحر کاظمی سرشت - فاطمه صابر ازموده - نازی مرتاض خو
مقایسة تاب آوری در برابر استرس و سلامت روان شناختی در دانش آموزان پسر ورزشکار و غیر ورزشکارشهرستان ارومیه
نادر عبداله نژاد
لزوم آموزش نقاشی به کودکان در دوره ابتدایی جهت بروز خلاقیت در آن ها
رضا خیری
نقش الگویی والدین در تشویق فرزندان به نماز و روزه
حوا محمدی - زینب آریا
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0