0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
آموزش در مدارس
نویسندگان :
سیده لیلا سمائی
1
پریسا کیا لاشکی
2
صدیقه موسوی
3
1- دانشگاه ازاد چالوس
2- دانشگاه ازاد چالوس
3- دانشگاه ازاد چالوس
کلمات کلیدی :
آموزش،مدارس،تدریس نوین،یادگیری،فناوری آموزشی،روش های تدریس،ارزیابی آموزشی،چالش های آموزش
چکیده :
آموزش در مدارس به عنوان یکی از اصلیترین ارکان نظام آموزشی هر کشور، نقش بسیار مهمی در شکلگیری توانمندیها و مهارتهای دانشآموزان ایفا میکند. این مقاله به بررسی روشهای نوین تدریس در مدارس و تأثیر آنها بر کیفیت یادگیری و فرآیند آموزشی میپردازد. در دنیای امروز که تحولات سریع علمی و فناوری در حال وقوع است، استفاده از روشهای تدریس نوین، مانند تدریس مبتنی بر فناوری و یادگیری تعاملی، از اهمیت ویژهای برخوردار است. این مطالعه به بررسی چالشها و موانع اجرایی در مدارس، نظیر کمبود منابع، ضعف مهارتهای فناوری برای معلمان و مشکلات زیرساختی پرداخته و راهکارهایی برای غلبه بر این مشکلات پیشنهاد میکند. همچنین این تحقیق تأثیر این روشها بر توانمندیهای شناختی و اجتماعی دانشآموزان را مورد ارزیابی قرار داده است. یافتههای تحقیق نشان میدهند که استفاده از روشهای تدریس نوین میتواند به بهبود انگیزه و یادگیری فعال دانشآموزان کمک کند، مشروط بر آنکه آموزشهای لازم به معلمان ارائه شده و مدارس به منابع و فناوریهای مناسب مجهز شوند. در این مطالعه، دادهها از طریق پرسشنامهها و مصاحبههای نیمهساختاریافته با معلمان و دانشآموزان جمعآوری شده و با استفاده از تحلیلهای آماری بررسی گردید. نتایج بهدستآمده نشان میدهند که اگر چالشها و موانع موجود برطرف شوند، روشهای نوین میتوانند تأثیر بسزایی در ارتقاء کیفیت آموزشی مدارس داشته باشند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه ی بین سبک یادگیری انطباق یابنده با خلاقیت کارکنان دفتر مرکزی گروه پارس آرا آمل
فرشته قنبری - جمیله خوشخو
بررسی تاثیر بلوغ یادگیری الکترونیکی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان ماهنشان سال تحصیلی 1403-1402
فاطمه رضائی
بررسی اثربخشی بازی درمانی بر کاهش اختلالات املایی دانش آموزان ابتدایی
الهام بابایی - زینب نصیرنیا - کیارش فقیه عبدالهی
تاثیر نظریه خودتعیین گری بر افزایش انگیزش خواندن دانش آموزان
مریم خادمیان - محدثه رستم پور برنجستانکی - زهرا قاسم زاده - نرجس لطفی قادیکلایی
اثربخشی آموزش مبتنی بر نقشه مفهومی بر معنای تحصیلی و موفقیت خواهی دانش آموزان دختر پایه ششم
فاطمه فاتحی - سمانه فاتحی
دانش دردسرساز و دانش آستانه در آموزش
فرشته گلیان
بکارگیری ساختار مدارس هوشمند برای آموزش آنلاین هنرستانهای فنی و حرفه ای در دوران تعطیلی اضطراری کوئید - 19
محمد علی چاووشیان
اهمیت هنر در یادگیری
فرزاد عصمتی - مریم علی زادگان - رضا رمضانپور پاشاکلایی - سید علی اصغر پرستاران - علی گرجی پور شوبی
فناوری اطلاعات
مهدیه طالب پور - مریم ترک
معلم طراز نظام جمهوری اسلامی ایران
معصومه رضائی منش - فاطمه ولی پور - سیده خدیجه موسوی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0