0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش الگویی والدین در تشویق فرزندان به نماز و روزه
نویسندگان :
حوا محمدی
1
زینب آریا
2
1- دانشگاه آزاد چالوس
2- دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی
کلمات کلیدی :
نماز،روزه،خانواده،والدین،فرزندان.
چکیده :
در فرآیند تربیت دینی، قاعده ی الزام متربی به رعایت تکالیف دینی جایگاه بسیار مهمی دارد تا که کنون کمتر بدان پرداخته شده است. در این مقاله با استناد به آیات و روایات به بحث و بررسی در لزوم، شرایط،ماهیت، قلمرو و پیامدهای ناشی از عدم رعایت یکی ازگونه های الزام(الزام والدین نسبت به فرزند خود در را رعایت تکالیف الهی) پرداخته شده است. نتیجه ایی که از مباحث مطرح شده در این مقاله بدست آمده آن است که بر اساس گزاره های متعددی که در متون دینی وجود دارد، الزام فرزندان به رعایت تکالیف دینی از جمله وظایف و تکالیف شرعی والدین است و آنها موظفند با عنایت به درجه ی اهمیت تکالیف دینی و در راستای تربیت دینی فرزندان خود،از این اصل تبعیت نمایند . بنابراین در تربیت یا پرورش فرزندان به دین و نماز باید به گونه ایی عمل کنیم که آنها احساس آزادی کنند یعنی نبابد هیج گاه انها را مجبور به دینداری کنیم.یا برای اینکه مثلا دیندار شوند به آنها مزایای زیادی بدهیم باید بتوانیم آنها زا به عقیده ایی معتقد کنیم، آن اعتقاد درونی خواهد بود. یعنی اعتقاد که نه برای جلب منفعت است و نه به دلیل ترس از قدرت . خانواده مهمترین متولی تعلیم و تربیت دین فرزندان است. کلید واژه : نمار، روزه، خانواده،والدین، فرزندان.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی عوامل کم توجهی به درس آزمایشگاه علوم تجربی و لزوم تغییر نگرش دبیران و دانش آموزان
محمدرضا بوربور - محمدجواد آذرهوش فتیده
تاثیر سبک رهبری اصیل بر بهداشت روانی معلمان
مهتا جعفری سرابی
مقایسه عملکرد دانش آموزان نارسا نویس و عادی مقطع ابتدایی ناحیه 2 ساری در آزمون ادراکی – بینایی فراستیگ
فرزانه الهیار
نگاهی بر علل ناکارآمدی نظام آموزشی
فروزان ناصری
آموزش تربیت به شیوه نوین
افشین کاوسی - علی کاوسی
مدل رگرسیونی فناوری اطلاعات و دانشآفرینی در ورزش با نقش میانجی رفتار شهروندی در معلمان تربیتبدنی شهر ایلام
فاطمه بابایی - جواد صفری - محمدعلی دادگر
بررسی معایب و مزایای آموزش مجازی در دوران اپیدمی کرونا در مدارس ایران
فاطمه ریاحی - زهرا خبری زاده جوزم
بررسی تاثیر سیستم آموزشی هوشمند بر عملکرد دانش آموزان مقطع ابتدایی
مهشید محمودی - مهدی حسین زاده
طراحی کلاس های الهام بخش برای دانش آموزان
فرشته هدایتی - بهروز رودبارکی کلاری
عوامل اثرگذار افزایش نقش معلم در فرآیند یاددهی - یادگیری
مینا خانپور درکا - فریده فراحی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0