0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر استفاده از ابزارهای آموزشی برخط بر خودباوری تحصیلی و اضطراب اجتماعی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر زرند
نویسندگان :
نازیلا خطیب زنجانی
1
وحید عرب زاده
2
1- دانشگاه پیام نور،ایران
2- دانشگاه پیام نور،ایران
کلمات کلیدی :
ابزارهای آموزش برخط،خودباوری،اضطراب اجتماعی
چکیده :
هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر ابزارهای آموزشی برخط بر خودباوری تحصیلی و اضطراب اجتماعی دانش آموزان بوده است. نوع این تحقیق، از لحاظ ابزار جمع آوری اطلاعات،نیمه تجربی با گروه آزمایش و کنترل است و از نظر هدف، کاربردی است. جامعه آماری تحقیق را دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر زرند تشکیل می دهند که تعداد آنها برابر با 340 نفر بوده است. تعداد 40 نفر از آنها به شیوه تصادفی ساده در 2 گروه آزمایش و کنترل انتخاب شده و خودباوری تحصیلی و اضطراب اجتماعی آنان در دو نوبت قبل و بعد از آموزش با استفاده از ابزارهای آموزشی برخط آزمون شد.ابزار گردآوری داده ها دو پرسشنامه اضطراب اجتماعي برای نوجوانان – فرم اصلی (لاجرسا، 1998) و پرسشنامه خودباوری بوفارد، بویزورت، وزئو و لاروش (1995)بوه است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های تحلیل کواریانس یک و چندمتغیره انجام شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که استفاده از ابزارهای آموزشی برخط برای دانش آموزان به طور معناداری میزان خودباوری تحصیلی و اضطراب اجتماعی در آنها را بهبود می بخشد و این تاثیرگذاری هم به صورت کلی و هم به صورت جزئی مورد تایید بوده است. باتوجه به یافته های پژوهش پیشنهاد می شود به منظور افزایش میزان خودباوری تحصیلی و کاهش اضطراب اجتماعی دانش آموزان استفاده از ابزارهای آموزشی برخط مانند جزوه های الکترونیک، ارائه تصویری دروس، استفاده از فیلم و تصویر و ... بیش از پیش مورد توجه معلمان قرار گیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش آموزش مجازی - الکترونیکی (E-Learning)بر دانش آموزان در یادگیری مفاهیم
میلاد نصیروند - محمد عظیمی
مروری بر موانع و چالش های پیش رو در مدارس هوشمند
سلمان حیدری - نرجس سلیمانپور - محمدرضا حیدری
نقش عوامل موثر در کيفيت زندگي کاری معلمان زن (مقاله مروري)
کریم عزیزی - زینب پروین - رقیه خاکپور - زهزا نعمتی
بحران ناشی از همسرآزاری، کودک آزاری و سالمند آزاری
جواد سالاری مقدم - عفت شیخی
طراحی یک چارچوب مدیریت بحران مبتنی بر مدیریت دانش (در بحران کرونا)
سعید رادمان - زهرا خراشادی زاده
افزایش علاقه دانش آموز به درس خواندن وشرکت در کار گروهی با روشهای خلاقانه
زهرا بائوج خوشامیان
بررسی روش هایی بکارگیریآموزش مجازی در ارتقای فرآنید یاددهی یادگیری دانش آموزان مدارسابتدایی در سال تحصیلی 1399
لیلا بیژنی کشکک - آزاده پورزال - شیما حسنی
اثر بخشی توانبخشی حرفه ای بر عزت نفس در زندگی نوجو انان معلول
طاهره عطاپور چخماق بلاغ
اعجازبیانی آیه 44سوره هود
جعفر کارگزار
بررسی تاثیر چند رسانه ای ها بر تقویت مهارت های یادگیری دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری در دوره ابتدایی
معصومه صالحی میر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0