0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
افزایش علاقه دانش آموز به درس خواندن وشرکت در کار گروهی با روشهای خلاقانه
نویسندگان :
زهرا بائوج خوشامیان
1
1- غیرانتفاعی طبرستان چالوس
کلمات کلیدی :
دانش آموز،کم روئی،اعتماد به نفس،طلاق
چکیده :
با آغاز دوران مدرسه، کودکان ابعاد جدیدی از شخصیت خویش را آشکار می سازند و ناخودآگاه می کوشند و رفتارهای فردیشان را تثبت کنند. «اعتماد به نفس» نه تنها یکی از نیازهای شخصیتی کودکان، که بعد جدیدی از رفتارهای اجتماعی آن هاست؛ به طوری که کودکان بدون آن ناتوان از ادامه ی راه و زندگی در اجتماع خواهند شد. کودکانی که اعتماد به نفس بالائی دارند، میل به تجربه کردن و آزموندن موقعیت ها و موفقیت های اجتماعی- تحصیلی است. آما آن هایی که اعتماد به نفس پایین تری دارند، هیچ گاه به برقراری ارتباط با دیگران و کسب امتیازات اجتماعی- تحصیلی نمی اندیشند. یکی ازدلایل عدم یادگیری در کودکان ضعف دراعتمادبه نفس است واین رابطه مستقیمی باچگونگی نگرش فرد نسبت به خو د دارد درمان آن بدون توجه به اصول وروشهای تقویت اعتمادبه نفس انجام نمی پذیرد . از مهم ترین عوارض عدم اعتماد به نفس کم رویی می باشد . در سال تحصیلی 1402 - 1403وقتی مشاهده کردم که یکی از دانش آموزان مان درفعالیت های داوطلبانه شرکت نمی کند ، کند نویس ، حواس پرت ، در نوشتن استرس دارد. کمتر سعی می کند در فعالیت های کلاسی و فعالیت های گروهی شرکت نماید . بعد از تجزیه و تحلیل اطلاعات ، با راهکارهایی همچون تشویق ، دادن مسئولیت به وی ، کاهش وابستگی به مادر ودر نظر گرفتن توانائی هایش ، اعتماد به نفس دانش آموز را تقویت و مشکل کم روئی را در وی برطرف نماییم . و تشویق به فعالیت در کارهای گروهی شده و علاقه او ب یادگیری مطالب جدید بیشتر شده و داوطلبانه مطالب را ارائه می دهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش سواد عاطفی در پیشبینی خودکارآمدی نوجوانان در همهگیری کووید-19
محمد حیاتی - زرین رسولی - رویا طالبی
نقش دانشگاه فرهنگیان در یاددهی و یادگیری دانشجو معلمان
سیما سیمیاری - مونا سالاری فرد
کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ضمن خدمت معلمان ابتدایی رویکردی نو به آموزش حرفه ای معلمان
کلثوم جعفری - کبری مهدیزاده - فاطمه سرشار
بررسی تاثیر ابعاد فناوری اطلاعات بر ارتقای عملکرد منابع انسانی
لیلا بیژنی کشکک - سیده سمیه طباطبایی - سیده صغری طباطبایی
چگونه توانستم با کاربردی کردن مباحث کتب درسی، میزان علاقه مندی به رشته ی تحصیلی را در دانش آموزان پایه یازدهم رشته ی تربیت کودک افزایش دهم؟
مریم حسین پور
جایگاه تعلیم و تربیت دینی در آموزش و پرورش؛ اصول، چالش ها و راهکارهای عملی
سیده محترم محسنی - نجمه رجبی بیجاربنه - سمانه امیری - هایده باقری - فوزیه کاکولاریمی
بررسی تاثیر مدیریت مشارکتی بر افزایش نوآوری و مسئولیت پذیری اجتماعی
هنگامه خزائی - نسرین محمودخانی
وفاق در مدارس و محیطهای آموزشی
وحید بنیسی
نقش مدیریت دانش بر تعهد سازمانی معلمان مقطع ابتدایی سازمان آموزش و پرورش
فرشته چاری سرستی - بهزاد خلیلی - ام فروه محمدی
بررسی مزایا ومعایب فناوری اطلاعات در یاددهی و یادگیری
سپیده سلمانی ملک کلایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0