0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نگاهی بر علل ناکارآمدی نظام آموزشی
نویسندگان :
فروزان ناصری
1
1- بوعلی سینا همدان
کلمات کلیدی :
نظام آموزشی، مهارت، کیفیت آموزشی، دانش آموزان، حجم کتاب، حافظه محور.
چکیده :
شاخصه ی اساسی یک جامعه ی توسعه یافته داشتن یک نظام آموزشی متعالی است . حجم مطالب درسی با افزایش حاشیه های مفهومی غیرضروری که گاه پر رنگتر از متن می شوند، در عمل معلم و دانش آموز را دچار سردرگمی و استرس و فشار بیهوده می کند و آموزش را بیش از پیش ناکارآمد کرده است. از سوی دیگر حجم بالای درونمایه های آموزشی مجالی برای هدف اصلی آموزش یعنی پرورش مهارتهای فردی و اجتماعی دانش آموزان نداده و در عمل پرورش قربانی آموزشهای غیرسودمند و بیهوده و حافظه محور شده و میشود.در این مقاله سعی شده تا علل کاهش کیفیت آموزشی مرتبط با حجم کتاب های درسی وراهکارهایی برا رفع این معضل ارایه گردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی نقش رفتارهای دینی والدین و سبک های فرزند پروری آنها بر التزام عملی فرزندان نسبت به دین شهرستان یزد سال تحصیلی 1401-1400
بهزاد حاجی لوئی
بررسی اثرات مهارتهای ارتباطی معلمان برتحقق یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه
فاطمه فیاضی - سارا سام دلیری - ستایش بابایی - فاطمه وحدانی - زهرا نجاتی - جعفر عموزاده
کاهش استرس حضور دانش آموز در فضای مجازی
نعیمه اولیایی
آموزش مجازی در دانشگاهها و مدارس
نگار رشید - محمد آقاجانپور عمران
بررسی سبک دلبستگی و افسردگی دانشجویان دانشگاه آزاد بابل
مینا ریخته گر - محبوبه علیزاده گودرزی
تاثیر شعر بر یادگیری ریاضی
نادره حمیدی
بررسی رابطه بین رفتارهای قلدری و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر هچیرود درسال 1402
رقیه بهبودی - شایسته پوراکبر - حکیمه عظیمی
LEFT-DEGENERATE UNIQUENESS FOR GERMAIN, ALMOST SURELY PRIME NUMBERS
Kianoosh Sabzipour
مطالعه راهکارهای اجرايي تربيت اقتصادي-حرفه اي بر اساس قانون بنيادين آموزشي مقطع ابتدايي كشور ژاپن
صادق رزاق زاده - مهدی رزاق زاده - محمد حسین عربی
بررسی رابطه کمال گرایی و نظم جویی شناختی هیجان با سلامت روان در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه بجنورد
سمیه جهانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0