0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی اثرات مهارتهای ارتباطی معلمان برتحقق یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه
نویسندگان :
فاطمه فیاضی
1
سارا سام دلیری
2
ستایش بابایی
3
فاطمه وحدانی
4
زهرا نجاتی
5
جعفر عموزاده
6
1- دانشگاه فرهنگیان حضرت فاطمه س قائمشهر
2- دانشگاه فرهنگیان حضرت فاطمه س قائمشهر
3- دانشگاه فرهنگیان حضرت فاطمه س قائمشهر
4- دانشگاه فرهنگیان حضرت فاطمه س قائمشهر
5- دانشگاه فرهنگیان حضرت فاطمه س قائمشهر
6- دانشگاه فرهنگیان حضرت فاطمه س قائمشهر
کلمات کلیدی :
مهارت های ارتباطی،تحقق یادگیری،نیازهای ویژه
چکیده :
ارتباط گیری یا برقراری ارتباط موثر یک مهارت مهم برای معلم و مبنای لازم جهت کارآمدی اوست.در اصل این مهارت بمنزله ابزار کار معلم است که از طریق آن معانی ,اطلاعات , افکار و....خود را از طریق پیامهای کلامی و غیر کلامی با دانش آموز به اشتراک میگذارد. اهمیت مهارت های ارتباطی در معلم دانش آموزان با نیاز های ویژه دوچندان بیشتراست زیرا دارابودن این مهارت هادر فهم هرچه بهتر نیازهای ویژه این افراد تاثیر گذار است. مهارت های ارتباطی خوب میتواند تاثیر عالی برروی افزایش اعتماد به نفس کودکان داشته باشد و همچنین باعث عملکرد بهتر در زندگی و تعاملات بیشتر و با کیفیت تر با دیگران میشود. این تحقیق از آن جهت دارای اهمیت است که مهارت های ارتباطی یک معلم تاثیر مستقیمی بریادگیری دانش اموزان دارد و درمدارس دانش آموزان با نیاز های ویژه مهارت ارتباطی معلم تاثیر زیادی برای سهولت درس و آسان سازی آن برای درک بهتر دانش آموز دارد. معلمانی که دارای مهارت های برقراری ارتباط مؤثر هستند می توانند روابط مثبتی را با همكاران و سایر افراد بسازند و احساس مؤثری را در فرایند تدریس ایجاد کنند. معلمان با مهارت های ارتباطی قوی می توانند به دانش آموزان اطمینان دهند و باعث افزایش اعتماد به نفس و خودکنترل شوند.علاوه بر این، معلمان با مهارت های ارتباطی قوی می توانند به دانش آموزان کمک کنند تا مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشند. در امر تعلیم و تربیت معلمان برترین نقش را برعهده دارند و به مثابه نقطه آغاز تحول در اموزش و پرورش به شمار می ایند. در این ارزیابی جزئی از اهداف ما این می باشد که هم خود به عنوان معلمان آینده این عرصه از يافته های خود بهره ببریم و هم این يافته های ارزشمند را با همکاران محترم خود به اشتراک بگذاریم
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی انواع تکالیف هدفمند در دوره ابتدایی
مریم نبی پور خانقاه - فرزانه الهیار
بررسی سیمای حضرت آدم (ع) از دیدگاه مولانا در مثنوی معنوی
فاطمه بهار
تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی مدیریت دانش در شعب بانک سپه استان البرز
جعفر کیا لاشکی - فرزانه کریمی
بررسی اهمیت آموزش الکترونیکی در برنامه ریزی آموزشی
محمد لهراسبی - محمد رضا کرامتی
"The Use of Artificial Neural Networks in Solving Mathematical Problems: A Comprehensive Approach"
Ghorban Ghasemi - Hossin Salmani
تدوين مدلي جهت تبيين هويّت در ارتباط با آسیب های اینترنتی دانش آموزان و ارائه راهکارها
مهدی خدادادی - شهربانو مهدویان - محمدباقر فرقانی اوزرودی
تدوین الگوی کیفی برای توسعه آموزش مجازی در مدارس در مواقع حوادث غیرمترقبه
حسن عموزاد مهدیرجی - ساجده فدائی ریحان آبادی2
بررسی رابطه بین سبک مدیریتی ضابطه مدار و سرمایه اجتماعی با تعلق شغلی مدیران مدارس متوسطه شهر آمل
فاطمه معلم کلایی - سید علی اکبر احمدی - فاطمه مسلمی - امید سعادتی
نقش شیوههای فرزندپروری در پیشبینی مسئولیتپذیری دانشآموزان نوجوان
محدثه ملکزاده فیروزآبادی - خدیجه زارعی محمودآبادی - مریم زارعی محمودآبادی
افزایش اعتماد به نفس دانش آموزم با استفاده ازتقویت درس ریاضی
زهرا رضوی نیا
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0