0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه کمال گرایی و نظم جویی شناختی هیجان با سلامت روان در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه بجنورد
نویسندگان :
سمیه جهانی
1
1- آزاد بجنورد
کلمات کلیدی :
: نظم جویی شناختی هیجان ، کمال گرایی ، سلامت روانی.
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی رابطه کمال گرایی و نظم جویی شناختی هیجان با سلامت روان در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه بجنورد انجام شده است. از لحاظ هدف، بنیادی و از لحاظ نوع تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی محسوب می شود. که از پرسشنامه استفاده می شود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان بجنورد می باشد که شامل 9872 نفر هستند. جهت نمونه گیری از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای استفاده شده است حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 370 نفر محاسبه شد. در این پایان نامه از روش های آمار توصیفی و استنباطی جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده شده که در تحلیل توصیفی از جداول توزیع فراوانی، نمودارها و ... استفاده شد و در تحلیل استنباطی از آزمون های همبستگی و رگرسیون به کمک نرم افزار 22spss استفاده شد. نتایج نشان داد کمال گرایی و نظم جویی شناختی هیجان با سلامت روان در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه بجنورد رابطه دارد همچنین از آزمون تاپسیس برای رتبهبندی ارتباط متغیرهای پژوهش با سلامت روانی بهمنظور مشخص کردن این مطلب که کدامیک از متغیرها جایگاه بهتری دارند، استفاده گردید لذا از طریق بهبود نظم جویی شناختی هیجان و کمال گرایی می توان سلامت روان را در دانش اموزان پسر متوسطه دوم بجنورد پیش بینی کرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اهمیت پژوهش در حوزه آموزش
بهناز شیخ عباسی فیروزکلا - هاجر شیخ عباسی فیروز کلا
مروری بر سه مدل برنامه درسی( مکعبی،تلفیقی و پنهان):پیامد ها و ضرورت های آنان در نظام آموزشی
فاضله شعبانی - نگین فخار - زهرا اسماعیلی
نوآوری آموزشی، نیاز آموزش ابتدایی برای توسعه پایدار با نگاهی به رویکردهای کارآمد نوآوری در کشور اندونزی
زهرا صفر زاده - فریده جمالی
بررسی رابطه بین مدیریت متنوع منابع انسانی بر عملکرد سازمانی کارکنان اداره کل آموزش و پرورش مازندران
ثمانه تندرو سمسکنده - بردیا بهنیا
شناسایی مؤلفه های آینده پژوهی نظام آموزش وپرورش در سند تحول بنیادین در افق چشم انداز 1404
زهرا بهرامی - مجید خورشیدی - عباس وفائی سورکی
رابطه بین هراس اجتماعی با انگیزش تحصیلی و اضطراب امتحان دانش آموزان
صدیقه امیری
اقتدار معلم و مدیریت کلاس
سمانه مت میر - مریم یعقوبی
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش
سوسن هوشمندی - فلور هوشمندی - بهنام مولائی - نیکو تیمورپور - خدیجه آذر
بررسی مزایا و معایب آموزش مجازی در شبکه آموزش دانش آموزان (شاد)
محسن باقرزاده - کلثوم جعفری - خدیجه خیردوست
عوامل موثر بر یادگیری آنلاین ادراک شده دانش آموزان
مرضیه حیدری - لیلا مقصودی - فاطمه بهادری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0