0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر هوشمندسازی مدارس بر کیفیت یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان آمل
نویسندگان :
فضیله اسدیان
1
فاطمه صالحی
2
1- سازمان آموزش و پرورش استان مازندران
2- سازمان آموزش و پرورش استان مازندران
کلمات کلیدی :
هوشمندسازی، کیفیت یادگیری، دانش آموزان، شهرستان آمل
چکیده :
در سال های اخیر بدلیل ماهیت، ابزارهای فناوری اطلاعات فراتر از ابزار و بیشتر بعنوان زیرساخت در بخش های مختلف بکارگیری شده اند. بكارگيری گستردهی فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآيند آموزش و پرورش، همزمان با تحوّل در رويكردهای آموزشی در جهان، زمينهی شكلگيری مدارس هوشمند را فراهم آورده است. هدف از انجام این پژوهش، بررسی تاثیر هوشمندسازی مدارس بر کیفیت یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی شهرستان آمل بوده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردي و از نظر روش، توصیفی- پیمایشی است و جامعه آماری این تحقیق را معلمان دوره ابتدایی شهرستان آمل در سال تحصیلی 97-96 تشکیل داده اند که شامل 1435 نفر بوده و تعداد 201 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه استاندارد نقش هوشمند سازی بر کیفیت یادگیری در 5 بعد بوده است که روایی پرسشنامه توسط اکبری نودهی و رضایی(1395) اثبات گردیده و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 0.812 محاسبه شد. نتایج نشان داد که هوشمندسازی مدارس در ابعاد کیفیت یادگیری بر کلیه ابعد یادگیری شامل نگرش ها، عادت های ذهنی، بسط و اصلاح دانش، اکتساب و درهم تنیدن دانش، استفاده معنادار از دانش نقش دارد. بر اساس آزمون فریدمن، در بین رتبه های ابعاد یادگیری، استفاده معنادار از دانش با 4.47 در رتبه اول و عادت های ذهنی با 2.81 در رتبه آخر قرار داشته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی روش هایی بکارگیریآموزش مجازی در ارتقای فرآنید یاددهی یادگیری دانش آموزان مدارسابتدایی در سال تحصیلی 1399
لیلا بیژنی کشکک - آزاده پورزال - شیما حسنی
بررسی رابطه امید با سلامت روانی معلمان شهرستان محمودآباد
مریم توکلی - مهسا بیشه کلایی - سمانه شاه حسینی
بررسی نقش مدیریت استعداد بر جوّ سازمانی معلمان
رضا براری - مهدی تیرانداز
بررسی انواع مدلهای دوزبانه در دنیا و ارائهی راهکارهایی برای آموزشوپرورش دوزبانه در ایران
اعظم امیری
راهکارهای افزایش جذابیت تدریس در کلاس زبان و ادبیات فارسی
نگار رشید - محمد آقاجانپور عمران - ارشیا آقاجان پور عمران
مقایسه تا ثیر یادگیری مبتنی بر حل مساله گروهی و آموزش سنتی بر تفکر انتقادی دانشجومعلمان
نصراله حسین زاده - محمدرضا سمرقندی - سجاد ابراهیم پور
برد عددی درC^*- جبرها
گلناز عزیزی - عبدالله عزیزی
چگونه توانستیم که سطح نمرات امتحان نهایی فیزیک دانش آموزان خودرا بالاتر ببریم
شهناز شفیع - عاطفه عارفی
اثرات مدرسه و گروه همسالان بر سازگاری کودکان
مریم کرمی - روح انگیز صفری - سامان نظری - فرزانه مانگری
نقش شادی و نشاط در محیط مدرسه و سلامت روان دانشآموزان
شایسته محجرخیری - مهدیه تیرگرفاخری - سمیه محسنینژاد درکابیوری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0