0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مدلهای رویکرد سازندهگرایی و تبیین دلالتهای تربیتی آن
نویسندگان :
محمد باقری دادوکلایی
1
مژگان جلالی کلکناری
2
1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه خوارزمی
کلمات کلیدی :
سازنده گرایی،مدل،رویکرد تربیتی
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی مدلهای رویکرد سازندهگرایی و تبیین دلالتهای تربیتی آن میباشد. روش پژوهش کیفی و از نوع تحلیل مفهوم میباشد. با این توضیح که با نظر به مفهوم سازندهگرایی و مؤلفه ها و عناصر تحقق آن ، مفهوم تعلیم و تربیت مورد نظر سازندهگرایی تبیین و مؤلفه های مفهومی آن با استفاده از روش مفهوم پردازی روشن می گردد. یافته های پژوهش بیانگر آن است که استفاده فعالیتهای اصیل یادگیری در کلاس درس یکی از روش های مهمی است که باید به آن توجه شود. فعالیتهای اصیل یا تکلیفهای اصیل آن موقعیتهای یادگیری هستند که به موقعیتهای زندگی واقعی خارج از آموزشگاه شبیهاند یا در برگیرنده آنها هستند. اسفاده از یادگیری مبتنی بر مساله که در این روش، موقعیتهای حل مساله واقعی مورد استفاده قرار میگیرند و یادگیرندگان به طور گروهی در شرایط واقعی زندگی به حل مسائلی میپردازند که یک راه حل واحد ندارند. با توجه به بررسیهای صورت گرفته، تمام مدلهای سازندهگرایی بر این اندیشه تاکید میکنند که دانش یک نقش انطباقی یا سازگارانه است. پس اگر قرار باشد که دانش قدرت سازگاری و کارکر د مفید را در فرد افزایش دهد، دانش مورد نظر باید معنیدار و به هدف و موقعیت یادگیری مربوط باشد. همچنین یکی از اصول زیربنای رویکرد سازندهگرایی و تار و پودی که نظریههای گوناگون این رویکرد را به هم پیوند میزند این است که یادگیرندگان در ساختن دانش و معنی فعالاند. در واقع دانشآموزان خود دانش و یادگیری خود را سامان میدهند و میسازند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
هوش مصنوعی در تدریس ریاضی
کوثر رضایی
بررسی نقش سواد رسانه ای در انتخاب رشته دانشگاهی دانش آموزان دوازدهم هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش ناحیه 2 شهرستان ساری
صفیه طهماسبی لیمونی - پریوش دیوسالار مهاجر - پارمیس نوائی
بررسی و ارزیابی امنیت و راهکارهای موجود درمحاسبات ابری
فائزه جورابچی شهرتی
بررسی نقش دو پروتکل تمرینی توانی و توازنی بر سندروم بی ثباتی عملکردی مچ پای بسکتبالیست های نوجوان
حمیدرضا قزلسفلو - آرمین حیدری - امیرمحمد حیدری
بررسی تاثیر مدل ارزیابی اثربخشی کرک پاتریک بر بهبود عملکرد منابع انسانی
آرمین کاکایی نژاد - پردیس ثابتی - نادر انقطاع - مهیار فضل یاب - حسن شوندی
اعمال روز جمعه
مهسا قهاری - فهیمه حیدری - محمد غمخواری
بررسی تطبیقی آموزش و پرورش کشور های ایران و روسیه
جواد یوسفی - امیرمحمد خاکی - محمد رمدانی - حمید فرجام
بررسی نقش توانمندسازی روان شناختی کارکنان بر اینرسی سازمانی (مورد مطالعه: اداره کل بنادر و دریا نوردی استان مازندران، منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر)
مهناز رحمتی
اثربخشی روش تدریس همیاری بر مهارتهای ارتباطی دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی شهر مسجد سلیمان
گل ناز بارانی - مریم بارانی
شناسایی و اعتبار یابی مولفه های برنامه درسی معنوی با تاکید بر هویت ایرانی اسلامی در برنامه درسی دوره متوسطه شهرستان بابل
فریبا فرحیان رودی - اتنا باقرزاده شش پل - مریم دولتیاری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0