0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
شناسایی و اعتبار یابی مولفه های برنامه درسی معنوی با تاکید بر هویت ایرانی اسلامی در برنامه درسی دوره متوسطه شهرستان بابل
نویسندگان :
فریبا فرحیان رودی
1
اتنا باقرزاده شش پل
2
مریم دولتیاری
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نکا،
2- کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نکا، نکا، ایران؛ معلم آموزش و پرورش شهرستان بابل
3- کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نکا، نکا، ایران؛ معلم آموزش و پرورش شهرستان سرپل ذهاب، استان کرمانشاه
کلمات کلیدی :
برنامه درسی معنوی،هویت ایرانی اسلامی،برنامه درسی
چکیده :
هدف پژوهش حاضر شناسایی و اعتبار یابی مولفه های برنامه درسی معنوی با تاکید بر هویت ایرانی اسلامی در برنامه درسی دوره متوسطه شهرستان بابل بوده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردي و از نظر روش زمینه یابی بوده است. جامعه آماری، شامل كليه معلمان دوره متوسطه شهرستان بابل که در سال تحصیلی 1402-1401 برابر با 1820 نفر بود. نمونه آماری با بهره گیري از جدول کرجسی و مورگان و به روش تصادفی طبقه اي بر حسب جنسیت تعداد 320 نفر انتخاب شدند. ابزار این پژوهش پرسش نامه محقق ساخته برنامه درسی معنوی با تاکید بر هویت ایرانی اسلامی در برنامه درسی ابزار مورد استفاده در این پژوهش می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از آمار توصیفی (درصد، فراوانی، جداول، نمودارها، ميانگين و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی(تحلیل مؤلفههای اصلی) و ضریب مسیر توسط نرم افزارهای SPSS 18 و Smart PLS درسطح اطمینان 95% استفاده شد. نتایج نشان داد که وضعیت مولفه های برنامه درسی معنوی با تاکید بر هویت ایرانی اسلامی در برنامه درسی در سطح بالایی قرار دارد و میزان تأثیر مولفه اخلاق بر برنامه درسی برابر339/0، میزان تأثیر مولفه روح بر برنامه درسی برابر561/0 و میزان تأثیر مولفه هنر و زیبایی شناختی برابر314/0 می باشد. همچنین مؤلفههای اخلاق، روح و هنر و زیبایی شناختی 6/96 درصد از واریانس متغیر برنامه درسی را تبیین میکنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آسیب های روانی دانش آموزان و راهکارهای درمان آن
نونا خدادادی منصور - صدیقه سیدمؤمنی
چگونه توانستم با استفاده از بازخوردهای توصیفی به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاسم کمک کنم ؟
ناصر علیمرادی - معصومه بازدار - دنیا محمود نژاد
بررسی تاثیر بازی درمانی و استفاده از روش های تدریس بازی در درمان دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری
سیدمحمد جلالی - سید مرتضی حسینی - سید امیرحسین حسینی - سید علی اصغر حسینی
راهکارهای مقابله با فرار دانش آموزان مدارس ابتدایی بابل
معصومه حسن زاده آهنگر - فرسا اصغرپور علمداری
رابطه مسئولیت پذیری و کمال گرایی تحصیلی با خودنظم دهی تحصیلی دانش آموزان پسرمقطع متوسطه دوره دوم سبزوار
مهناز دواچی - علی بیدی - رسول جمالی باداشیانی - سیدجواد قریشی نژاد
تبیین رابطه سبک رهبری تحولگرا مدیران بر یادگیری و عملکرد ورزشی معلمان تربیتبدنی شهر سنندج
محمد قادریان
نقش موسیقی در یادگیری
سیدعلی اصغر پرستاران - مریم پرستاران - علی اکبر محمدی - زینب درویش نوری - هاجر فدوی
بررسی تاثیر فعالیت های مکمل تربیتی(فوق برنامه) بر اثر بخشی تدریس(مطالعه موردی معلمان کرمان)
زهرا دارباز - عزت الله ملک پور افشار
چالش های گزینش دانشجو در رشته مشاوره مقطع دکترای آزمون سراسری
سید رضا ابراهیم پور - فرسا اصغرپور علمداری - محمود علی اصغرپور موزیرجی - علیرضا رحیمی
بار شناختی و ایجاد طرحواره های ذهنی در جریان یادگیری
علی اکبر کریم پور - هادی کازرونی شامیری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0