0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تطبیقی آموزش و پرورش کشور های ایران و روسیه
نویسندگان :
جواد یوسفی
1
امیرمحمد خاکی
2
محمد رمدانی
3
حمید فرجام
4
1- دانشگاه فرهنگیان،پردیس شهید چمران تهران ، مرکز آموزش عالی شهدای مکه
2- دانشگاه فرهنگیان،پردیس شهید چمران تهران ، مرکز آموزش عالی شهدای مکه
3- دانشگاه فرهنگیان،پردیس شهید چمران تهران ، مرکز آموزش عالی شهدای مکه
4- دانشگاه فرهنگیان،پردیس شهید چمران تهران ، مرکز آموزش عالی شهدای مکه
کلمات کلیدی :
آموزش و پرورش،ایران،روسیه،بررسی تطبیقی،ابتدایی،راهنمایی،متوسطه
چکیده :
چکیده نظام آموزشی هر کشور، بهترین ابزار ایجاد تغییرات اجتماعی همهجانبه و محقق نمودن خطمشیهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و همینطور تحقق آرمانهای مدون در سند چشمانداز آن کشور است، لذا با توجه به این واقعیت که تحقق هر هدف نیاز به برنامهریزیهای مدون و حسابشده دارد. لذا آمادهسازی کودکان و نوجوانان برای زندگی اجتماعی به یک نگرانی مهم برای مقامات آموزشی اکثر کشورها تبدیلشده است. در این مقاله، بهمنظور دستیابی به این هدف لازم بود تا با تبیین تفاوتهای بین نظام آموزشوپرورش ایران و روسیه به نقاط قوت آموزش آنان دستیافت و راهکاری برای پیشرفت نظام آموزشوپرورش کشورمان طرح کرد. روش تحقیق از نوع بردی و کتابخانهای است که ما با بهرهگیری از منابع معتبر علمی به دنبال آن هستیم که کشورهای روسیه و ایران را در تمامی زمینهها ارزیابی کرده و نقاط قوت ضعف آنها شناسایی کنیم. ازاینرو ابتدا اهمیت نهاد آموزشوپرورش بیان گشت و سپس جایگاه آموزشوپرورش ایران و روسیه در سطح بینالملل مورد واکاوی قرار گرفت و ضمن بیان ویژگیهای هر نظام با تأکید بر نظرات شخصی دو کشور در بیشتر عرصهها همراه بودند. اما چنین میتوان گفت که به دلیل اهمیت دادن بیشتر کشور روسیه و برنامهریزی دقیق روسیه در مدارس فنی و حرفهای توانسته است درزمینه عملی و مدارس فنی بهتر عمل کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر فناوری اطلاعات بر فرصت های برابر آموزشی
فرزانه الهیار
هوش مصنوعی در یاددهی و یادگیری زبانهای برنامه نویسی: تکنیک ها و پلتفرم ها
حسن علیزاده قادیکلایی - رحیم اصغری
بررسی تاثیر ict بر توسعه صلاحیت حرفه ای معلمان
سمانه امیری
بررسی تاثیر الگوی بارش مغزی بر خلاقیت ریاضی دانش آموزان
فاطمه یوسف زاده درزی
نقش حمایت سازمانی ادراک شده و دلبستگی شغلی در پیش بینی اشتیاق کاری معلمان ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ساری
انسیه عالمی
مدیریت استفاده از تلفن همراه توسط دانش آموزان در کلاس درس
فاطمه سیر - سمیرا حسن زاده - فاطمه شاکری - سیده زهرا میربابایی - زبیده احمدی
تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم دوره ابتدایی براساس مؤلفه های اجتماعی
ابراهیم اصابت طبری - نورعلی عباسپور - محمدمهدی نامی
ماهیت خلاقیت و شیوه های آموزش و پرورش آن در دانش آموزان
نگین صمدی تبارزنجانی
بررسی نقش استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عناصر برنامه درسی
سمیه سیفی
بررسی اثربخشی آموزش رسم آرایش الکترونی بور بر محتوای کتاب شیمی دهم
علیرضا ناصری مود
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0