0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
عملکرد مدارس متاثر از سند تحول بنیادین و ساحت های شش گانه آن
نویسندگان :
رقیه زاهدی خطیر
1
1- مدرسه غیر دولتی پرنیان، قائم شهر
کلمات کلیدی :
تعلیم و تربیت دینی،سند تحول بنیادین آموزش و پرورش،ساحت های شش گانه
چکیده :
در سند تحول به دنبال اهدافی هستیم؛ نظام تعلیم و تربیت کشور نیز اهدافی دارد و برای رسیدن به آنها تلاش میکند. در پی مطالبه رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر ضرورت تحول بنیادین در آموزش و پرورش با تکیه بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی و پرهیز از الگوهای وارداتی و تقلیدی، سند تحول بنیادین که نقشه راه قانون اساسی نظام تعلیم و تربیت است، تدوین گردید. بر این اساس، هدف از این تحقیق بررسی رویکرد های دینی و قرآنی در این سند است. در این پژوهش سند تحول بنیادین از دو جنبه تربیت دینی، قرآنی و مؤلفه های آن و نگاه سند به مقوله تربیت دینی از نظر مبانی و ساحت مورد بررسی قرار گرفته است.روش مورد استفاده در تحقیق، کتابخانه ای است که با مراجعه به کتاب ها و منابع و مدارک و سایتهای مرتبط با موضوع برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است.نتیجه تحقیق نشان داد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که سندی تربیتی است، از منظر تربیت دینی دارای نقاط قوت و ضعفی است که نقطه کمال آن، فراهم نمودن بستر حیات طیبه اسلامی برای متولیان - به تأسی از قرآن کریم - است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی نیازهای توسعه حرفه ای مدیران مدارس ابتدایی
مریم صادق کوهستانی - مصطفی عزیزی شمامی - آمنه مهدی زاده
بررسی عوامل موثر بر نگرش نسبت به عمل جراحی زیبایی در بین دانشجویان
مریم بابانژاد کامی - الهام ضرقامی - صدیقه خلیلی شومیا - بیتا کوشکی - الهام ناوی پور
اثربخشی آموزش فنون مثبت گرا بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
معظمه صابری
پژوهش وشناسایی علل افت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه اول با استفاده از الگوریتم های پیش بینی کننده هوش مصنوعی
اعظم کرمی بیارجمند - علی اکبر نقابی
بررسی تأثیر تکنولوژی در تعلیم و تربیت دانش آموزان
شبنم مختاری - فاطمه مفاخری - شیما مختاری
سنجش عملکرد: سنجشی کنشگر برای یادگیریِ حضوری، الکترونیکی و ترکیبی
محدثه پاک نظر - عاطفه تقوی پور - علی پاک نظر
تاثیر اجرای فعالیت های هنری بر شکوفایی خلاقیت دانش آموزان و ارتقاء سلامت روانی دانش آموزان
سمیه خزانی - سوری احمدی خطیر
بررسی نقش تعهد شغلی آموزگاران در توسعه کیفیت آموزشی مدارس مقطع ابتدایی
سیمین موسی علی
بررسی رابطه اخلاق حرفه ای و هوش فرهنگی با یادگیری استراتژیک(مورد مطالعه: معلمان مقطع ابتدائی شهرستان خواف)
حسین مومنی مهموئی - فائزه پیش بین
حضور در محیط های یادگیری مجازی و تاثیر آن بر تعامل اجتماعی آنلاین و یادگیری خودراهبر
محمد قدیری پایین لموکی - آیدا امیری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0