0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مروری براصول وراهکارهای پیشگیری ازآسیبهای اجتماعی ورفتارهای پرخطردردانشآموزان
نویسندگان :
ربابه خدادادی
1
1- آموزشپرورش شهرستان آمل
کلمات کلیدی :
دانشآموزان،رفتارهایپرخاشگر،آسیبهای اجتماعی
چکیده :
نوجوانی مرحله مهمی از رشد انسان است بلوغ باعث تغییرات فیزیولوژیکی هیجانی شناختی و اجتماعی در نوجوانان میشود و این تغییرات بر ابعاد مختلف زندگی نوجوانان تأثیر میگذارد. نوجوانی سرآغاز تحولات جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است. رشد یک نوجوان در خانواده، محیط اجتماعی و درمدرسه که درآن زندگی میکنداتفاق میافتد. وحیاتیترین عامل در تکامل و سلامت نوجوانان خانواده ومدارسمیباشد. خانوادهها در مرحله انتقال فرزند از یک مرحله رشد به مرحله بعدی در معرض مشکلاتی قرار میگیرند. اگر عواملتأثیر گذار بر نوجوان نظیر والدین و معلمان به گونهای مناسب سازمان یافته باشند مسائل حاد در این دوره بروز نخواهد کرد .براساس آمار و شواهد موجود آسیبهای اجتماعی و رفتارهای پرخطر، مهمترین دغدغه مدارس و خانوادهها است. گسترش عوامل مخاطرهآمیز تهدیدکننده سلامت روانی، اجتماعی، دانشآموزان، موجب شده است تا محافظت از کودکان و نوجوانان در برابر آسیبهای اجتماعی و رفتارهای پرخطر، در کنار دیگر اولویتهای تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان و بلکه جزو مهمترین اولویت قرار گیرد .دراین مقاله مروری براصول وراهکارهای پیشگیری ازآسیبهای اجتماعی ورفتارهای پرخطردر دانشآموزان موردبررسی قرارگرفته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه اشتیاق تحصیلی با اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان با نقش میانجی انگیزه پیشرفت دانش آموزان
فرزانه جعفرپور
اثر تمرین استقامتی حاد در شدت های مختلف بر شاخص های عملکرد کبدی در مردان دونده
منیژه فیروزی
مدیریت زمان
سیده خدیجه هاشمی - عصمت مسعودی ندوشن
تاثیر ورزش بر سلامت و روان دانش آموزان
سیده مائده زمانی - مریم قادری
پرورش خلاقیت در یادگیری مبتنی بر فناوری؛ باورهای معلمان درباره خلاقیت مبتنی بر فناوری
مریم حسن زاده - زینب صفائیان - فاطمه محمدجان نتاج - زهرا قاسم زاده
مروری برنقش مدارس درسلامت دانشآموزان
محمدرضا حیدری - سلمان حیدری - نرجس سلیمانپور
کووید 19 و نگاهی به نظام تعلیم و تربیت
مهرداد سعدی - کبری دلفی
روش های نوین تدریس ریاضیات
علیرضا سلطانی نظیر - زهرا زمان چنسی - مهدی مرادی
حل مساله زمان بندی دروس مدارس با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری
سمانه اسکو
ضرورت کاربست راهبردهای فراشناختی در سازمان های آموزشی
مریم حسین پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0