0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسي تاثير روش تدريس مبتني بر تفكر خلاق بر ميزان پيشرفت تحصيلي و انگيزه پيشرفت دانش آموزان ابتدايي در درس علوم شهرستان بابلسر
نویسندگان :
لیلا تیرپور مشهدسر
1
1- آزاد ساری
کلمات کلیدی :
انگیزه پیشرفت ، پیشرفت تحصیلی ، روشهای مبتنی بر تفکر خلاق
چکیده :
چکیده همواره جای خالی روش های مبتنی بر تفکر خلاق در مدارس ما احساس می شود و این گونه روش ها با توجه به تاکید فراوان محققان و اندیشمندان باز هم مورد بی مهری قرار می گیرد و همچنان معلمان تاکید بر دانش محوری دارند و دست از روش های سنتی آموزش نمی کشند از این روهدف اصلی این پژوهش بررسي تاثير روش تدريس مبتني بر تفكر خلاق بر ميزان پيشرفت تحصيلي و انگيزه پيشرفت دانش آموزان ابتدايي در درس علوم شهرستان بابلسر در سال تحصیلی 98-97 می باشد. در این پژوهش ازروش شبه آزمایشی دو گروه کنترل و آزمایش استفاده گردید، جامعه آماري در اين پژوهش شامل كليه دانش آموزان دبستان های شهر بابلسر که 9620 نفر هستند و جهت نمونه گيري براي تحقيق فوق از روش نمونه گيري تصادفي از نوع طبقه ای استفاده شد، دو ابزار گرد آوری آزمون پیشرفت تحصیلی محقق ساخته وپرسشنامه استاندارد انگیزه پیشرفت هرمنس مورد استفاده قرار گرفت. در این پژوهش از آزمون T که جز آزمونهای پارمتریک بوده استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد روش تدريس مبتني بر تفكر خلاق بر ميزان پيشرفت تحصيلي و انگيزه پيشرفت تاثیر چشمگیری گذاشته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر فضیلت سازمانی بر سلامت سازمانی با نقش میانجی مدیریت دانش (مورد مطالعه: کارکنان شبکه بهداشت و درمان چابهار)
محمد جوادی زاده - افشین ملاهزهی - برکت اشکبوس
بررسی تاثیر توانمندسازی علمی و بهبود سطح آموزش منابع انسانی در ارتقا عملکرد شغلی (توسط آزمون فرضیات)
نسرین سیمائی
تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود فرآیندهای یادگیری و تدریس در مدارس ابتدایی و متوسطه
نساء گلپایگانی
نقش مدیریت دانش در خلاقیت ونوآوری
سهیلا ابطحی
بررسی تاثیر آموزش مجازی بر یادگیری دانش آموزان و مزایا و معایب آن
نیما نیکخواه - رسول شریفی نجف ابادی
تأثیر یک دوره فعالیت بدنی بر افسردگی در دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق مبتلا به پُرخوری عصبی
ساجده فدائی ریحان آبادی - حسن عموزاد مهدیرجی - مرتضی پریچهره
بررسی کتاب فارسی پایه ی اول ابتدایی در نظام آموزشی 3-3-6
عبدالله عزیزی - شهناز عزیزی
چگونه توانستم با استفاده از محبت و دادن فرصت در پاسخها رفتار اضطرابی و نگرانی دانشآموز خود سمیرا را حل کنم و باعث پیشرفت تحصیلی او شوم.
لیلا صالحی - سمیه مصطفوی - زهرا علی پور - الهه عباسی
راهکارهای توانمند سازی دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی از دیدگاه مدیران مدارس دخترانه استان مازندران
طاهره مداح - شهلا اسکندری - میترا رضازاده
مدیریت سامانه های اطلاعاتی
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - هادی یزدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0