0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاملی بر شیوه آموزش علوم زمین در مراکز تربیت معلم
نویسندگان :
رسول شریفی نجف آبادی
1
1- دانشگاه فرهنگیان اصفهان، مرکز آیت نجف آباد
کلمات کلیدی :
علوم زمین،برنامه درسی،تربیت معلم،دوره ابتدایی
چکیده :
در "برنامه درسي ملي"، آموزش علوم زمین به شیوه تلفیقی و در قالب درس علوم تجربی به دانش آموزان دوره ابتدایی آموزش داده می شود. از سوی دیگر، در سال هاي گذشته براي تربیت معلم دوره ابتدایی، برنامه های درسی مختلفی در مقاطع کارداني، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته تعریف و اجرا شده که بخشي از محتواي آن به مباحث آموزش علوم زمین اختصاص داشته است تا دانشجو- معلمان با گذراندن آن، توانايي و قابليت تدريس موثر و اثر بخش در دوره ابتدايي را کسب نمایند. هدف از این پژوهش، بررسی جایگاه علوم زمین در برنامه درسی و سرفصل های ذکر شده بوده که به روش اسنادی و تحلیل محتوا انجام گرفته است. نتایج به دست آمده نشان می دهد که آموزش معلمان به شیوه تلفیقی و در قالب دروس مباني زيست شناسی و زمين شناسی، آموزش علوم تجربی، بررسی کتب درسی علوم تجربی، کار و آشنايي با طبيعت و زندگي اجتماعي انجام شده و محتوای تعریف شده نیز آنچنان که باید از غنای لازم برخوردار نبوده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیرگذاری عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان (آموزش وپرورش ناحیه 1 زاهدان)
علی باقری فر - یعقوب کریمی - رضا بندانی - زهرا ابراهیمی شاهرودی
محاسبه ی ضرایب فرانک-کوندون برای نوارهای سیستم مولکول آنتیموان اکسید
فاطمه بوربور
بررسی و توصیف خطاهای املایی دانش آموزان پایه دوم دبستان امید انقلاب شهرستان نوشهر
رویا شکاری
چگونه توانستیم علاقهمندی دانش آموزان پایه نهم را به مباحث تاریخی درس مطالعات اجتماعی بیشتر کنیم؟
نوشین نقی پور ایوکی - فاطمه خادمی
"The Application of Deep Learning and Artificial Intelligence in Physics Education: Revolutionizing Teaching and Learning"
Ghorban Ghasemi - Hossin Salmani
مدلسازی کنترل بیماری آبله میمون و پیش بینی آن با استفاده از بهینه سازی غیر خطی
رها محمدزاده - مونا اسلامی جید - پویان صالحی
تاثیر ارزشیابی کیفی- توصیفی بر میزان فرایند یاددهی-یادگیری دانش آموزان دوره ی ابتدایی
نادر عبداله نژاد
بررسی ضرورتهای فراگیری آموزشهای پایه دانش سیاسی برای دانشجویان تمامی رشته های دانشگاهی کشور
محمد کریم زاده - مهدی بهجتی اردکانی
بررسی عوامل موثر بر انگیزه دانشجویان کاردانی آموزشکده فنی شهید یزدانپناه سنندج از انتخاب رشته تحصیلی خود(یک مطالعه مقطعی)
مینا احمدی - محمدلطیف شیردل - محمدقانع حیدری
بررسی رابطه مولفه های امید به تحصیلی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی ناحیه ۱ زاهدان
علی باقری فر - راضیه نخعی مقدم - حوا خطیبی راد - زهرا فخیره
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0