0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بهبود و تقویت مهارت های حرکتی - تمرکزی بدخطی دانش آموز پایه چهارم دبستان بنت الهدی در فضای مجازی
نویسندگان :
زینب یونسی رباطی
1
رحیمه نوری پاسندی
2
1- آموزش پرورش مازندران
2- آموزش پرورش مازندران
کلمات کلیدی :
بدخطی،مهارت های حرکتی - تمرکزی،فضای مجازی
چکیده :
با توجه به اهمیت مسئله ارتباط در جهان و هم چنین خط و نوشتن به عنوان یکی از عوامل مؤثر در جهان کنونی می بایست سعی فراوان صورت گیرد تا افراد با سواد با خطی خوش افکار خود را به دیگران منتقل کنند و خوشنویسی و درست نویسی را هم به عنوان یک علم و هم به عنوان یک هنر فرا گیرند. لذا می بایست با بررسی علل و عوامل بد خطی دانش آموزان تلاش برای رفع آن از طرف افراد متخصص صورت می گیرد. هم چنين خط خوب یکی از مهارتهایی است که باید از سن کم یعنی از دوره پیشدبستانی به دانشآموزان آموخته شود درغیر این صورت بخشی از فرآیند یاددهی و یادگیری دچار نقص خواهد شد. آموزش خط باید از خردسالی شروع شود زیرا پایدارتر خواهد بود. از این رو درک صحیح مکانیسمها و عواملی که میتوانند باعث مشکلات دستخط شوند ضروری به نظر میرسد. در بسیاری موارد دیده شده که مشکلات خوانایی دستخط بدون مداخلات درمانی برطرف نمیشود. در اين مقاله پس از شناسايي مشكل بدخطي يكي از دانش آموزان پايه چهارم (رائیکا) ابتدا به جمع آوری اطلاعات با استفاده از مشاهده ، مصاحبه و مقالات راجع به این موضوع پرداختیم . بعد از تجزیه و تحلیل اطلاعات و شناسايي علل بدخطی را نحوه نادرست به دست گفتن مداد ، عدم اعتماد به نفس ، عدم تمرکز و عدم آموزش در اين زمينه یافتیم. با استفاده از روش هایی چون تقویت عضلانی با ورزش ، آموزش صحیح نوشتن، تمرینات تمرکزی چشم با دست توانستیم بدخطی دانش آموز (رائیکا) را بهبود بخشیم .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارتباط ابعاد فعالیتبدنی با رضایت زندگی دانشجویان
روزبه علی محمدی - سیدحسین علوی
نگاهی تازه به رسایل سهروردی
طیبه امینی ونکی
تاثیر سبک های فرزند پروری بر تعلیم و تربیت اسلامی کودکان
درنا غزنوی دارابی
ترکیب روشهای مختلف تدریس برای جذابیت کلاس
صنمبر قاسم نژاد - فاطمه خیراله پور - ملوک عسگری
استفاده از اقدام پژوهی برای مشارکت فعال دانش آموزان در فعالیت های گروهی
سیده بتول حسینی
اثربخشی موسیقی درمانی بر اضطراب تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی
مسعود آتشبار - محمد آهنگر - ناصر خان باباپور
نقش تفکر و پژوهش در آموزشهای مجازی مدارس
سحر کاظمی سرشت - فاطمه صابر ازموده - نازی مرتاض خو
تحلیل محتوای کتاب فارسی پنجم ابتدایی براساس شاخص مک لافلین
سیده مریم موسوی - فائزه جعفری
بررسی آموزش مجازی؛ فرصتها و چالشهای مرتبط با آن در نظام آموزش عالی ایران
مهدیه شیری
مهم ترین چالش های مداوم برای آموزش همگانی
شکوفه مؤمنیان - مهدی مؤمنیان - جعفر نصیر ناتری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0