0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای کتاب فارسی پنجم ابتدایی براساس شاخص مک لافلین
نویسندگان :
سیده مریم موسوی
1
فائزه جعفری
2
1- آموزش و پرورش استان زنجان
2- آموزش و پرورش استان زنجان
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا، سطح خوانایی ، فرمول مک لافلین، کتاب فارسی، پنجم ابتدایی.
چکیده :
تحلیل و محتوا یک روش پژوهش منظم برای توصیف عینی و کمی محتوای کتاب ها و متون برنامه درسی و یا مقایسه پیام ها و ساختار محتوا با اهداف برنامه درسی است. هدف از پژوهش حاضر بررسی سطح خوانایی کتاب فارسی (خوانداری) پنجم ابتدایی از نظر میزان تناسب متون با سطح کلاس و سن دانش آموزان، براساس تحلیل محتوا و بااستفاده از فرمول خوانایی مک لافلین می باشد؛ جامعه آماری شامل محتوا کل کتاب خوانداری پنجم ابتدایی بوده و 3 نمونه 10 جمله ای از ابتدا، وسط و آخرکتاب فارسی پنجم ابتدایی بعنوان نمونه آماری انتخاب شده است. تجزیه و تحلیل داده ها(بااستفاده ازروش های آماری میانگین ،جدول فراوانی و مقدارسطح خوانایی مک لافلین)نشان می دهد،متن کتاب فارسی پنجم ابتدایی از نظرسطح خوانایی متناسب با سطح کلاس و سطح سنی دانش آموزان پایه پنجم نبوده و برای دانش آموزن کلاس نهم و سطح سنی 15 سال مناسب می باشد ، همچنین متن کتاب از دشوار به ساده، سپس از ساده به دشوار نوشته شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی نقش فناوری و ارتباطات بر ارتقای عدالت آموزشی
عسل فریدونی کوچکسرایی
فرصتها و محاسن فضای مجازی در محیط های آموزشی و تربیتی
حمید برخورداری
تعاملات پژوهش و آموزش ترکیب موثری در فرایند تربیت و پرورش
حکیمه سیفی
تحلیل محتوای کتاب هندسه 1 دهم ریاضی براساس روش ویلیام رومی
فاطمه یوسف زاده درزی - پرویز حسن نیا - فاطمه ولی پور
بررسی رابطه شکاف دیجیتال و کارایی آموزشی مدارس متوسطه استان مازندران
طلوع اعتصامی - مصطفی عزیزی شمامی
مروری اجمالی بر تغییرات برنامه درسی ریاضی ایران
حسین مهران فر - محمدجواد اسلام پور - رضا حیدری قزلجه - مهدیه اجدادی
بررسی تاثیر برنامه آموزش خودمراقبتی مرتبط با سبک زندگی برمیزان دانش و آگاهی خودمراقبتی دانش آموزان
مهرناز منتظری لمراسکی
علاقه مندی به هندسه و ساده سازی مقاطع مخروطی
معصومه کدخدایی - عفت شیخی
حضرت زینب(س) الگوی زنان مسلمان در بیداری اسلامی
محمود دسکره - مریم ضیغمی - حمیدرضا فریدی
تکالیف مهارت محور
مرتضی خیر آبادی - سید علی اصغر پرستاران - علی اکبر محمدی - عرفان شعبانی - محمد محسنی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0