0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
شناسایی نیازهای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد گرگان، در یادگیری زبان انگلیسی
نویسندگان :
نگین جباری
1
فائزه شریفی
2
شبنم برزگر
3
1- دانشگاه آزاد گرگان
2- دانشگاه آزادگرگان
3- دانشگاه آزادگرگان
کلمات کلیدی :
نیاز آموزشی، تحصیلاتتکمیلی، زبانانگلیسی، رویکرد کیفی، نظریه برخاسته از داده ها
چکیده :
با پیشرفت علم و تکنولوژی و افزایش تعاملات بین ملت ها، نیاز به یادگیری زبان انگلیسی نیز در حال افزایش است. پژوهش حاضر که با هدف بررسی و شناسایی نیازهای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد گرگان، در یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم صورت پذیرفته است. با توجه و مقایسه یافته های به دست آمده از طریق مصاحبه با پیشینه جمع آوری شده در مورد موضوع این تحقیق، بررسی ها نشان داد که عوامل متعددی در این امر اثرگذار هستند. با روش پژوهش کیفی، مدلی برخاسته از داده ها برای این موضوع طراحی شد. نتایج به دست آمده نشان دهنده مناسب بودن مراحل پژوهش کیفی است. مطابق رویکرد سیستماتیک اشتروس و کوربین و پس از طی شدن مراحل کدگذاری باز، محوری و گزینشی، شش مولفه اصلی شامل عوامل انگیزاننده، عوامل اقتضایی، عوامل راهبردی، عوامل ساختاری، پیامدها و پدیده محوری، شناسایی و در مراحل نهایی، مولفه های شناسایی شده به همراه مشخصه های آن ها در قالب مدلی مفهومی ارائه شد. جالب توجه است که مقوله محوری در پژوهش های داخلی و خارجی متفاوت است. بدین صورت که در پژوهش های داخلی اغلب یافته ها مبنی بر بهره گیری از اساتید متخصص است اما در منابع خارجی، اغلب یافته ها بر انگیزش و نگرش یادگیری زبان دوم تاکید دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
یادگیری وزیبایی زندگی با آموزش پایدار
فرشته باباجانی ولوکلا
رابطه هوش فرهنگی و سواد کامپیوتری معلمان با سبک مدیریت کلاسی آنان در استان مازندران
پارمیس نوائی
حل مسئله در آموزش ریاضی
حسین باکویی - عاطفه اندی - محمد رضا خلیل ارجمندی - محمدرضا خلیلی - سمانه بالویی جامخانه
مروری بر اهداف آموزش و پرورش ابتدایی
انسیه عالمی
بررسی رابطه هوش معنوی با امید به زندگی و خود کنترلی در بیماران سرطانی مراجعه کننده به بیمارستان های دولتی شهر ساری
کیانا علی اصغرپور - الهه گرائیلی - صفورا فروزانی - معصومه قلی پور - زهرا السادات جلالیان
بررسی اختلالات یادگیری کودکان دیر آموز
فاطمه نوری - عبدالجلیل بالال - ناهید نوری - زهرا نوری
بررسی اهمیت تکنولوژی برکارایی معلمان در روند تدریس
فاطمه صادقی ارمی
ارزیابی عوامل کلیدی موفقیت آموزش مجازی درطول بیماری واگیردارکووید-19با استفاده از روش تحلیل رابطه خاکستری
سیده حکیمه حسینی - داود درویشی سلوکلایی
تاثیر استانداردهای عملکرد بر میزان اثربخشی کلاس درس معلمان دوره ابتدایی غرب استان مازندران
فریبا دانشور
تاثیر به کارگیری فناوری اطلاعات بر کیفیت آموزش و یادگیری
لیلا قاسمی شورابی - سمیه سیفی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0