0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثر بخشی بازی درمانی گروهی با رویکرد شناختی رفتاری به والدین در کاهش علائم کم توجه/بیش فعال ADHD) ) دانش آموزان مقطع ابتدایی
نویسندگان :
اسماعیل مردانی زاده
1
خاطره فلاح
2
سکینه نگهبان
3
فهیمه شاهرخی
4
1- ازاد
2- ازاد
3- ازاد
4- ازاد
کلمات کلیدی :
کلمات کلیدی: بازی درمانی گروهی با رویکرد شناختی رفتاری، علائم کم توجه/بیش فعال ADHD) )، دانش آموزان .
چکیده :
چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی بازی درمانی گروهی با رویکرد شناختی رفتاری به والدين در کاهش نشانه های کم توجه/بیش فعال ADHD) ) دانش آموزان مقطع ابتدایی انجام شد. روش این مطالعه از نوع نیمه آزمایشی، با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه بود. حجم نمونه شامل 30 نفر از والدین کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه بودند که مراکز مشاوره شهر کوهرنگ مراجعه نموده بودند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده و به روش گمارش تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفر) و گواه (15 نفر) قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش مقیاس ارزیابی وندربیلت فرم والدین بود که دارای 45 سؤال می باشد. سپس مداخله آزمایشی بازی درمانی گروهی در 8 جلسه با مدت زمان 60 دقیقه بصورت یک جلسه در هفته اجرا شد ولی در مورد گروه گواه هیچ آموزشی صورت نگرفت. جهت بررسی فرضیه های پژوهش از روش آماری تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که بازی درمانی گروهی با رویکرد شناختی رفتاری به والدين در کاهش نشانه های کم توجه/بیش فعال ADHD) ) دانش آموزان مقطع ابتدایی تاثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی بهسازی حافظه فعال در افزایش توجّه دانش آموز پایه پنجم دارای اختلالADHD
محمدرضا عباسی
نقش آزمایشگاههای مجازی در بهبود یادگیری علوم تجربی دانشآموزان مقطع ابتدایی
فاطمه خدابنده لو
بررسی نقش فناوری در یادگیری دانشآموزان ابتدایی
لیلا رستمی
رابطه آموزش های فنی و حرفه ای با کارآفرینی و اشتغال
سمانه شاه حسینی - حجت اله سیفی - آرزو رنجبر
طرحی برای کاهش آلودگی ورودی به زنجانرود
الهام هژیر - ندا هژیر
بررسی میزان تاثیر گذاری اجرای برنامه ی تعالی مدیریت بر اساس تعالی سازمانی مدرسه بر کارایی مدارس مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه)با محوریت مدیران مدارس مجری طرح تعالی آموزش وپرورش شهرستان زهک)
لیلی دامن سبز
تأثیر فناوری های اطلاعات بر آموزش و پرورش
زینب رضانیا - بهرام فلاح
چگونه توانستیم،ضعف در اعتماد به نفس محمد،دانش آموز پایه هشتم،را تقویت کنیم؟
محمد ناهیدی - سیده فاطمه زهرا حسینی
تحلیلی بر نظریة تنوع : کاربست آن در آموزش مفاهیم ریاضی
سعید حق جو - ابراهیم ریحانی
بررسی کتاب ریاضی پایه ی پنجم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد
عبدالله عزیزی - شهناز عزیزی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0