0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی چگونگی ارتباط سرمایه فکری معلمان با سرمایه اجتماعی (مطالعه موردی معلمان مقطع راهنمایی شهرستان تویسرکان)
نویسندگان :
مسعود قمری
1
معصومه جانجانی
2
لیلا قمری
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی ملایر
2- دانشگاه ازاد
3- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
سرمایه اجتماعی،سرمایه فکری،سرمایه انسانی،معلم،آزمون
چکیده :
هدف مقاله حاضر بررسي رابطه سرمایه اجتماعی با سرمایه فکری معلمان مقطع راهنمایی شهرستان تویسرکان مي باشد. در این راستا یک فرضيه اصلي و سه فرضيه فرعي تنظيم شده است. روش تحقیق این پایان نامه با توجه ابزار گردآوری داده ها پیمایشی با ماهیت توصیفی می باشد که در محیط واقعی با حداقل مداخله پژوهشگر صورت پذیرفت. جامعه آماری تحقیق حاضر معلمان مقطع راهنمایی شهرستان تویسرکان می باشد که تعداد آن ها در فاصله زمانی تحقیق 301 نفر برآورد شد. و حجم نمونه با استفاده از رابطه کوکران 170 نفر برآورد گردید. و نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد. وسیله گرد آوری داده ها پرسشنامه می باشد كه يكي از روش هاي بسيار متداول در گردآوري اطلاعات ميداني است كه امر گردآوري اطلاعات را در سطح وسيع، امكان پذير مي سازد. در مرحله میدانی اقدام به طراحی پرسشنامه گردید و پس از دریافت راهنمایی و مشاوره های لازم از اساتید دانشگاهی و خبرگان اصلاحات لازم در پرسشنامه اعمال گردید. سپس پرسشنامه در حجم نمونه کم، بین 35 نفر از پاسخگویان توزیع شد و پس از جمع آوری و ورودداده ها در Spss اقدام به تعیین پایایی با استفاده از آلفای کرانباخ گردید. که نتایج حاکی از پایایی بالای آزمون داشت. و پس از سنجش روايي و پايايي، پرسشنامه در اختيار نمونه آماري قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات جمع آوری شده از روش های آماری توصیفی و استنباطی استفاده شد. بدین ترتیب که برای طبقه بندی، تلخیص و تفسیر داده ها از روش آمار توصیفی و برای آزمون فرضیه های تحقیق از روش آماری استنباطی(آزمون اسپیرمن و فریدمن)استفاده شد. نتایج حاصل بیانگر وجود رابطه معنی دار و مثبت بین سرمایه فکری و ابعاد آن با سرمایه اجتماعی می باشد. نتایج آزمون فریدمن نشان می دهد که متغیر سرمایه انسانی بیشترین اهمیت را در میان عوامل سرمایه فکری داراست. و پس از آن به ترتیب سرمایه ساختاری و سرمایه ارتباطی قرار دارند1-نماز به عنوان یکی از بهترین عبادات بر تربیت فرزندان، آثار بسیار قابل توجهی داردتاثیر بر(اخلاق فرزندان،اجتماعی شدن فرزندان،در حل مشکلات و رفع اضطراب فرزندان،همکاری و اتحاد،رعایت حقوق اجتماعی،تمرین اعتماد به نفس،وقت شناسی و ...
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستیم با آموزش روش حل مساله مهارت دانش آموزان پایه سوم ابتدایی را در حل مساله ریاضی بهبود ببخشیم؟
زینب دشتکی - زهرا غفاری آبی سفلی
روش اکتشافی و نقش آن در کتاب ریاضیات پایه ششم ابتدایی
زهرا راستگو - منور اصغری - سیده زلیخا اکبری - نسترن کاوسی
یادگیری معکوس، از نظریه تا عمل
رضا براری - عباسعلی معافی - محمودرضا نظری
تشخیص نفوذ شبکه های مبتنی بر نرم افزار برای افزایش دقت و کاهش حملات
مینا چوپانی سفیدی - پویان صالحی - فرشید شایان
نحوه ی مدیریت کلاس های چند پایه ی ابتدایی
عبدالله عزیزی
پیشنهاداتی برای تغییر و تدوین کتاب های درسی که موجب بهبود وضع اقتصاد میشود
محمد جواد شهدی
بررسی تطبیقی تصاویراسطوره عناصراربعه درحدیقه الحقیقه سنایی ومثنوی مولوی
کلثوم جعفری - خدیجه خیردوست - مهدیه حیدری
چگونگی بهبود در روند یادگیری تقریب و جمع و تفریق تقریبی
شقایق حیدری - رقیه رزمی - فهیمه علیپور - معصومه محمودی - مرضیه ثنایی
بررسی رابطه شایستگی هیجانی - اجتماعی با درک اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر آمل
سمیه نائیجی فر - سیده زهرا هاشمی نسب - علی توکلی - محمد حسین صابران
بررسی عدالت آموزشی در آموزش و پرورش ایران
زهرا مشایخی فیروز - محدثه صادقی راد - مهسا شعبانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0